پنجشنبه، 30 فروردین 1403

مسئولیت مدیریت بحران کرونا بر عهده سران سه قوه قرار گیرد

مسئولیت مدیریت بحران کرونا بر عهده سران سه قوه قرار گیرد
رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه ای خطاب به دکتر نمکی وزیر بهداشت، ضمن تشکر و قدردانی از تلاش زائدالوصف وی ، خواستار این شد تا مسئولیت مدیریت بحران به عهده سران سه قوه با اخذ اختیارات لازم از رهبری قرار گرفته و در جلسات روزانه با حضور وزیر بهداشت امور مورد بررسی و ساماندهی قرار گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی متن نامه به شرح ذیل است:

 

برادر ارجمند جناب آقای دکتر نمکی

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

 

با سلام و احترام

همانطور که مستحضرید اپیدمی و گسترش روز افزون بیماری کووید-19 در کشور شرایط ویژه‌ای را در ابعاد مختلف بهداشتی و درمانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به وجود آورده است.

ضرورت عزم ملی و وفاق ملی برای عبور از این بحران چاره بدون تردید این روزهاست. قطع زنجیره انتقال بیماری و حل و فصل مشکلات عدیده‌ای از قبیل کنترل و محدودیت مسافرت‌های بین شهری و تعطیل سفرهای سیاحتی و زیارتی، تأمین نیازهای مالی و ارزی سیستم بهداشت و درمان، حل مشکلات اقتصادی و کسب و کار مردم، محدودیت اکید و حاکمیتی رفت و آمد به استان‌های شدیداً مبتلا، دستور تعطیلی بعضی از ادارات، تأمین اقلام مورد نیاز کشور از داخل و خارج از کشور، هماهنگی و به کارگیری نیروهای مسلح و موارد متعدد دیگری از این دست از ید قدرت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ولو با اختیارات ویژه خارج است و مصداق تکلیفی مالایطاق می‌باشد.

توجه شایسته به ابعاد گسترده و فراقوه‌ای چنین شرایطی ساماندهی و فرماندهی در بالاترین سطوح را ایجاب می‌کند.

اینجانب ضمن تحسین عزم و تلاش فداکارانه و زائدالوصف جنابعالی و همکاران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این ایام و مشاهده بیماری و آسیب همکاران و سرداران جان بر کف این صحنه به عنوان برادری دلسوز اکیداً معتقدم و از جنابعالی می‌خواهم برای حل و فصل همه جانبه و سریع‌تر این معضل ضمن اعلام شرایط فوق‌العاده، ترتیبی اتخاذ گردد تا مسئولیت مدیریت بحران به عهده سران سه قوه با اخذ اختیارات لازم از رهبری قرار گرفته و در جلسات روزانه با حضور جنابعالی امور مورد بررسی و ساماندهی قرار گیرد.

 

دکتر محمدرضا ظفرقندی

رئیس کل

برچسب ها : کرونا
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.