پنجشنبه، 9 فروردین 1403

نامه ریاست سازمان نظام پزشکی به وزیر بهداشت

مشکلات تهیه ملزومات ارائه خدمت در مطب‌های خصوصی را حل کنید

مشکلات تهیه ملزومات ارائه خدمت در مطب‌های خصوصی را حل کنید


در پی بروز مشکلات متعدد برای تهیه ملزومات ضروری ایمنی و بهداشت فردی و وسایل حفاظتی بخش خصوصی درمان و مطب‌ها و کلینیک‌های خصوصی، ریاست سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی خواستار دستور اکید ایشان برای رفع مشکل شد.
در حالی که مطب‌های خصوصی متخصصان داخلی، عفونی و ریه و پزشکان عمومی سطح اول شناسایی و ارجاع و مشاوره و درمان افراد مبتلا به مشکلات تنفسی و نیز موارد مبتلا به بیماری کرونا ویروس جدید(کووید 19) هستند، پزشکان شاغل در این مراکز برای تهیه وسایل ساده حفاظتی مثل ماسک و مواد ضدعفونی کننده با مشکلات فراوان روبرو هستند و این مشکلات با وجود پیگیری‌های فراوان مسئولان سازمان نظام پزشکی مرتفع نشده است. در نتیجه ریاست سازمان نظام پزشکی با ارسال نامه‌ای به وزیر محترم بهداشت درخواست نمودند تا این موضوع مورد نوجه جدی قرار بگیرد و در اولویت‌های آن وزارتخانه جای بگیرد.
متن نامه دکتر ظفرقندی به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر نمکی
وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی


با سلام و احترام
همانطور که مستحضر هستید بخش عمده مراجعه بیماران مشکوک به بیماری کووید 19 به همکاران مستقر در مطب‌ها، به خصوص همکاران عزیز پزشک عمومی و متخصصین عفونی، ریه و داخلی می‌باشد. ضرورت حفاظت کادر پزشکی در مطب‌ها و نیز امکان حفاظت خود بیماران در محیط مطب بر جنابعالی پوشیده نیست.
علیرغم پیگیری مجدانه جنابعالی و مکاتبه با رئیس محترم جمهور و نیز پیگیری مکرر و مصرانه و هر روز اینجانب و همکاران من در سازمان نظام پزشکی مراکز شهرستان‌ها از مسئولین محترم وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی و حتی تلاش برای تهیه ملزومات ضروری از قبیل ماسک و مواد آنتی سپتیک و ... از بازار آزاد، نتیجه مطلوب حاصل نشده و مشکلات ارائه خدمت در مطب‌ها باقی است و اینجانب در مقابل مطالبات بحق همکاران عزیز و تلاشگر جامعه پزشکی پاسخ شایسته‌ای ندارم. در کنار این شرایط بعضی اظهارنظرهای تهدیدی و غیر کارشناسی نیز مزید بر علت شده و نه تنها باعث حل مشکلات نمی‌شود بلکه موجب کاهش انگیزه تلاشگران خدوم جامعه پزشکی می‌گردد.
امید است با دستور اکید جنابعالی، حل مشکلات فوق‌الذکر در زیر مجموعه‌های آن وزارت محترم با کمک سازمان نظام پزشکی مورد توجه جدی و اولویت قرار بگیرد و امکان ادامه خدمت شایسته برای همکاران ارجمند فراهم گردد.

دکتر محمدرضا ظفرقندی
رئیس کل

مهدی محمدزاده امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.