جمعه، 10 فروردین 1403

در نامه ظفرقندی به رئیس جمهور تاکید شد:

ضرورت تأمین امکانات اولیه حفاظتی و امنیتی برای کادر بهداشتی و درمانی

ضرورت تأمین امکانات اولیه حفاظتی و امنیتی برای کادر بهداشتی و درمانی
دکتر ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه ای خطاب به رئیس جمهور ضمن تقدیر از خدمات ارزشمندجامعه پزشکی، پرستاری و همه کارکنان خدوم این عرصه که در خط مقدم مواجهه با کرونا قرار دارند، بر ضرورت تأمین امکانات اولیه حفاظتی و امنیتی برای کادر بهداشتی و درمانی به منظور ادامه امکان خدمت مؤثر تأکید نمود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی متن نامه دکتر ظفرقندی خطاب به رئیس جمهور در ذیل آمده است:

حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

 

با سلام و احترام

با توجه به ضرورت انسجام و هماهنگی و نگرش علمی به موضوع کنترل و درمان بیماری کووید- 19 (کرونا) و نیز وظیفه سازمانی اینجانب در سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران موارد ذیل جهت استحضار خدمت جنابعالی ارائه می‌گردد:

1- اولویت سازماندهی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در شرایط موجود بر مبنای روش‌های علمی، کارشناسی و تجربه‌های جهانی به صورت هماهنگ و با فرماندهی واحد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضرورتی غیر قابل تردید است.

بدیهی است در این مقوله تأکید بر اصل سلامت مردم و مصالح ملی بر همه امور دیگر مقدم و مرجح است.

2- کنترل و نظارت جدی حکومتی بر اماکن عمومی و رفت‌وآمدهای جمعی در مرحله اپیدمی بیماری، اصلی علمی و غیر قابل تردید است لذا محدودیت حضور در مدارس، دانشگاه‌ها، خوابگاه‌ها، اماکن زیارتی و ... به جز در موارد ضروری الزامی علمی و عملی در مقوله کنترل و مهار این بیماری می‌باشد.

3- بسیج تمام امکانات، تجهیزات و توان اجرائی و رسانه‌ای نظام و دولت و حمایت کامل از پتانسیل‌های علمی و تخصصی جامعه پزشکی در جهت مدیریت کنترل اپیدمی این بیماری تا آخرین مراحل کشف و درمان موارد جدید بیماری و تأمین حمایتی نیازهای مردم به خصوص اقشار محروم و آسیب‌پذیر در این زمینه ضرورت قطعی این شرایط است.

4- ضمن تقدیر از زحمات ارزشمند و تعظیم به همکاران بزرگوار و فداکار جامعه پزشکی، پرستاری و همه کارکنان خدوم این عرصه که در خط مقدم مواجهه قرار دارند، بر ضرورت تأمین امکانات اولیه حفاظتی و امنیتی برای کادر بهداشتی و درمانی به منظور ادامه امکان خدمت مؤثر تأکید می‌کنم.

5- با اطمینان به استحضار می‌رسانم اهتمام ایثارگرانه جامعه پزشکی در خط مقدم ارائه خدمات پیشگیری و درمانی و ادای دین به ملت شریف ایران آنچنانکه در سال‌های سخت دفاع مقدس و بحران‌های سیل و زلزله و ... انجام وظیفه کردند؛ با امید قاطع به کنترل و شکست این بیماری ادامه خواهد یافت.

 

 

دکتر محمدرضا ظفرقندی

رئیس کل

 

 

 

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.