جمعه، 10 فروردین 1403

رییس کل سازمان نظام پزشکی؛

تفکر مشارکت با پزشکان در سازمان بیمه سلامت وجود دارد / هر روز هجمه ناجوانمردانه‌ای علیه جامعه پزشکی اتفاق می‌افتد

تفکر مشارکت با پزشکان در سازمان بیمه سلامت وجود دارد / هر روز هجمه ناجوانمردانه‌ای علیه جامعه پزشکی اتفاق می‌افتد
رییس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که هر روز هجمه ناجوانمردانه‌ای علیه جامعه پزشکی اتفاق می‌افتد؛ گفت: هجمه‌هایی مثل ظرفیت‌های پزشکی باعث تخریب جامعه پزشکی می‌شود در حالی که بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده، سومین محل اتکا و سرمایه اجتماعی مردم پزشکان هستند اما برخی افراد تیشه به ریشه مردم و جامعه می‌زنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی،دکتر محمد رضا ظفرقندی رییس کل سازمان نظام پزشکی در مراسم گرامیداشت روز پزشک و روز داروساز که در سازمان بیمه سلامت برگزار شد، ضمن تبریک روز پزشک و روز داروساز افزود: همه گروه‌های پزشکی اگر با یکدیگر همکاری نکنند، کار به سرانجام نمی‌رسد. اساس کار پزشکی بر اخلاق استوار است. باید کنار مردم باشیم که در حوزه پزشکی، تسکین دردهای مردم در این زمینه اهمیت دارد.

وی ادامه داد: اگر در حوزه اقتصاد سلامت به شکل واقعی نگاه نکنیم، دچار آسیب می‌شویم. نگاه واقعی به معنی هزینه تمام شده برای هر خدمت است تا انجام شود. زیرا اگر کمتر از هزینه تمام شده ارزیابی شود، کیفیت خدمت کاهش پیدا می‌کند.

وی  بیان کرد: هر روز هجمه ناجوانمردانه‌ای علیه جامعه پزشکی اتفاق می‌افتد. یک روز بحث مالیات و روزی موضوع کارتخوان است. یک بار مرکز پژوهش‌های مجلس در این زمینه بحث می‌کند و نماینده این مرکز می‌گوید آمار و ارقامی که اعلام شده را تکذیب می‌کنند. جامعه پزشکی همواره به قانون مقید است و از بحث مالیات استقبال می‌کند، زیرا این موضوع ،اصل پذیرفته شده است.

رییس کل سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: گاهی اعداد و ارقامی را مطرح کرده و علیه جامعه پزشکی جوسازی می‌کنند. جامعه پزشکی از مالیات واقعی و شفافیت مالیاتی و هرچیزی که کار مردم را تسهیل کند، مثل کارتخوان استقبال می‌کند. از طرفی باید شفاف مشخص کنند این مالیات کجا هزینه می‌شود و آیا برای مردم هزینه می‌شود؟ از طرفی باید همه مشمول مالیات شوند و نه این‌که یک جامعه‌ای مالیات بدهد و جوامع دیگر ندهند.

ظفرقندی گفت: اگر یکی یکی محل‌های اتکای جامعه را از بین ببریم، چه چیزی باقی می‌ماند؟ اگر کشور با بحران مواجه شود، مردم به حرف چه کسانی اعتماد می‌کنند؟

وی یادآور شد: اساس کار پزشکان بر اعتماد است. خدمات بسیاری از طرف جامعه پزشکی در زمان دفاع مقدس یا حتی هنگام بروز سیل اتفاق افتاد. چرا این کارها را نمی‌گویند؟ به گروه‌هایی که از عمد جامعه پزشکی را تخریب می‌کنند هشدار می‌دهم. از طرفی افرادی هستند که نمی‌دانند و باید به آنها توضیح داد و نصیحت کرد. همه این بی مهری‌ها باعث نمی‌شود که پزشکان و گروه‌های پزشکی کار خود را به خوبی ادامه ندهند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.