پنجشنبه، 9 فروردین 1403

مجلس به نظرات کارشناسی توجه کند/ افزایش ظرفیت دانشجوی پزشکی نیازمند زیرساخت است

 مجلس به نظرات کارشناسی توجه کند/ افزایش ظرفیت دانشجوی پزشکی نیازمند زیرساخت است
رئیس هیئت مدیره، انجمن دندانپزشکی ایران با تاکید بر این که تاکنون هزینه‌های زیادی برای رفتارهای غیر کارشناسی پرداخت کرده‌ایم ؛گفت : برای افزایش ظرفیت دانشجوی پزشکی به امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیاز داریم که همین حال هم از امکانات لازم بی‌بهره هستیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ، دکتر علی تاجر نیا رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران در افتتاحیه دومین کنگره دندانپزشکی نقش جهان با اشاره به این که  در آستانه مطرح‌شدن طرح افزایش ظرفیت رشته‌های علوم پزشکی هستیم، بیان کرد:  باید نسبت به این موضوع حساسیت زیادی داشته باشیم زیرا برای افزایش ظرفیت دانشجو به امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیاز داریم که همین حال هم از امکانات لازم بی‌بهره هستیم.

وی افزود :  به دلیل قانون ناهمگون تمام‌وقت جغرافیایی، در اکثر دانشکده‌های دندانپزشکی، عضو هیات علمی نداریم که بیشتر از 4 تا 5 سال سابقه کار داشته باشند و افراد متعهد ضریب کا مشغول تدریس هستند. 

وی ادامه داد: امروزه بسیاری از دانشکده های دندانپزشکی پروتزهای دندانی حداکثر 3 تا 4 متخصص دارد و اساتید برخی دانشکده‌ها پروازی هستند. دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی هم برای بهبود وضع موجود تمام تلاش خود را می‌کند، اما این‌ها تبعات معجزه تبدیل یکباره 17 دانشکده دندانپزشکی به 64 دانشکده است.

تاجرنیا اذعان کرد : بنده از نمایندگان مجلس که طراح افزایش ظرفیت رشته‌های علوم‌پزشکی هستند ؛تعجب می‌کنم و مهم‌تر اینکه در بین آن‌ها افرادی از خود این جامعه هم حضور دارند.

رئیس هیئت مدیره، انجمن دندانپزشکی ایران با تاکید بر این که مجلس باید به نظرات کارشناسی توجه کند، تصریح کرد : تابه‌حال هزینه‌های زیادی برای رفتارهای غیر کارشناسی پرداخت کرده‌ایم که یک نمونه آن بخش عمده‌ای از بیمارستان‌های نیمه ساخت است که هزینه آن را مردم داده‌اند. آموزش پزشکی موضوع بسیار مهمی بوده و مسئله‌ای نیست که با یک طرح و لایحه و دستور به یک معضل تبدیل شود که روزی نتوانیم آن را حل کنیم. 

تاجرنیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که جامعه پزشکی همواره در کنار مردم و دلسوزترین قشر در میان سایر حرف و صنوف بوده است؛ خاطرنشان کرد : ما با بیماران خودمان زندگی می‌کنیم و بهترین ارتباطات را با آن‌ها داریم و از آن جایی که جامعه پزشکی در 40 سال گذشته همواره مورد اعتماد مردم بوده ، حرکت زیرپوستی به دنبال تخریب این قشر است .

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.