پنجشنبه، 9 فروردین 1403

واکنش سازمان نظام پزشکی به برنامه شبکه سوم سیما

واکنش سازمان نظام پزشکی به برنامه شبکه سوم سیما
به دنبال پخش برنامه ای از شبکه سوم سیما مبنی بر تخریب پزشکان ،مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی در نامه ای خطاب به مدیر شبکه سوم سیما خواستار تجدید رویه در ساخت برنامه هایی با مضمون توهین به جامعه پزشکی شد.

بسمه تعالی

جناب آقای علی فروغی

مدیر محترم شبکه سوم سیما

با سلام و احترام؛

امروز مورخ 27 مردادماه1398 در ساعت 8:30 صبح شاهد پخش برنامه ای از آن شبکه بودیم که از بینندگان خود می پرسید: به نظر شما چرا برخی پزشکان از پرداخت مالیات فرار می کنند؟ و در پاسخ چهار گزینه سخیف زیر نهاده شده بود!

  1. چون پولی که قرار است صرف مالیات کنند ، صرف افزایش کیفیت درمان می کنند
  2. چون نمی خواهند کسی از درآمدشان باخبر شود
  3. چون فکر می کنند جزو اقشار آسیب پذیر هستند
  4. چون خونشان قرمزتر است

سازمان نظام پزشکی چون شبکه سوم سیما را یکی از شبکه های منادی نشاط و جوان گرایی که اصل "سلامت" جامعه است ، می داند ، پخش چنین برنامه هایی را ناخواسته وبدون غرض می داند اما داشتن چنین اعتقادی مانع آن نیست که به طور جدی نگرانی خود را از آن چه خواص "نحله نفوذ" دانسته؛ اعلام ننمائیم!

از شبکه ای با این نگرش؛ بسیار متعجب هستیم که نادانسته "قلب سلامت" کشور را هدف قرار داده و با عبارات سخیف سعی بر بدبین کردن افکار عمومی نسبت به جامعه پزشکی دارد.

از تضعیف؛ بهتان و هجو جامعه پزشکی کشور چه کسانی سود می برند؟ اکنون که بعد از دهه های متوالی تلاش؛ علم اندوزی و پژوهش؛ جامعه پزشکی کشور در قله ی رفیع اعتماد ملت قرار گرفته است و جز تعدادی نورچشمی، کسی درمان در خارج از کشور را به داخل ترجیح نمی دهد. خالی کردن دل ملت چه هدفی را دنبال می کند؟

از شما سوال می کنیم ، اگر عزیزتان ، اگر جگرگوشه تان بیمار شد ، قرار است برای درمان پیش کدام "فراری" او را تیمار نمائید؟!

همکاران من طی دوران متوالی تاریخی چه قبل از انقلاب و چه پس از آن کشور را از پیچ و خم های متوالی حوادث، بلایا، ترورها- جنگ ها ، زلزله ها ، سیل ها و ... عبور داده و با لطف الهی خواهند گذراند و از هر گرایش ودیدگاهی در این یک مورد که "هجمه های ناشیانه" را به "درمان داهیانه و عاشقانه" پاسخگو باشند؛ ترجیح می دهند.

شما را دوست خود دانسته و پخش چنین برنامه هایی را ناشیانه و فرای دوراندیشی می دانیم و به عنوان دوستانی دلسوز در کنار شما، از حضرتعالی ، همکارانتان، مدیران ارشد و میانی ، تهیه کنندگان و عوامل اصلی تهیه برنامه می خواهیم نسبت به این رویه تجدید نظر نمایند.

در پایان به ذکر یک جمله بسنده می کنیم "غصه" خواهیم خورد ولی اجازه ندهید تا شاهد نابودی یکی دیگر از مشاغل زحمت کشی باشیم که فرزندان این مملکت هستند و ماندن را بر رفتن ترجیح داده اند.  

دکتر حسین کرمانپور

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.