جمعه، 10 فروردین 1403

دبیر شورای عالی نظام پزشکی ؛

برخی با بزرگنمایی موضوع کارتخوان به دنبال خدشه دار کردن حیثیت جامعه پزشکی هستند

برخی با بزرگنمایی موضوع کارتخوان  به دنبال خدشه دار کردن حیثیت جامعه پزشکی هستند
دبیر شورای عالی نظام پزشکی با بیان این که جامعه پزشکی جزو شناسنامه دار ترین اقشار در همه حوزه ها از جمله امور مالیاتی بوده و مقررات را رعایت می کنند، گفت: برخی با ایجاد شائبه بین اذهان مردم سعی در خدشه دار کردن حیثیت جامعه پزشکی دارند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی؛ دکتر محسن مصلحی دبیر شورای عالی سازمان نظام پزشکی با اشاره به مشکلاتی که اخیرا در حوزه مالیاتی برای جامعه پزشکی ایجاد شده است، بیان کرد:  ابلاغیه سازمان امور مالیاتی مبنی بر نصب کارتخوان یا پایانه فروشگاهی از سوی پزشکان  با در نظر گرفتن شروطی که در آن لحاظ شده دارای جنبه های قابل تامل حقوقی و قانونی است.

وی با اشاره به چهار شرطی که در ابلاغیه سازمان امورمالیاتی مشاهده می شود ، افزود: الزام به نصب کارتخوان ، اتصال دستگاه کارتخوان به سامانه مالیاتی ، تعیین ضرب الاجل تا 23 مرداد و لحاظ کردن جریمه برای کسانی که تا این تاریخ اقدام به نصب کارتخوان نکنند، از جمله موضوعاتی است که جامعه پزشکی نسبت به آن گلایه مند است.

وی ادامه داد: الزام پزشکان در قانون بودجه سال 98 مبنی بر نصب کارتخوان در مطب ها ،دستاویزی شد تا مکاتباتی با سازمان های نظام پزشکی انجام و ابلاغیه هایی در این زمینه صادر شودکه روحیه وهن آلود و تبعیض آمیز داست و در وهله اول اعتراض جامعه پزشکی را برانگیخت زیراپزشکان جزو شناسنامه دار ترین اقشار بوده که خود را ملزم به رعایت قانون می دانند.

به گفته دبیر شورای عالی نظام پزشکی اگر طبق قانون، نصب دستگاه کارتخوان، اجباری شده باید با رعایت شأن و جایگاه هر حرفه این مسئله پیگیری شود و طبق گفته مقام معظم رهبری مشکلات به سطح جامعه و رسانه ها کشانده نشده و در سطح مسئولان و با نقطه نظرات کارشناسی مرتفع شود .

مصلحی ضمن ابراز تاسف از این که موضوع نصب کارتخوان به سطح جامعه کشیده شده و رسانه ها طوری به آن پرداخته اند که ظاهرا مردم با یک قشر قانون گریز و متخلف درارتباط هستند، تصریح کرد: با رواج این شائبه در اذهان عمومی ، رابطه بین بیمار و پزشک مخدوش شده و حیثیت جامعه پزشکی زیر سوال می رود در حالی که  مهمترین دغدغه پزشکان قبل از هر چیز بیماران هستند.

وی ادامه داد: قانون باید برای همه اجرا شود و تعیین ضرب الاجل در شرایطی که خود ادارات مالیاتی برای اجرای این مسئله کلاسهای آموزشی تا اواخر مرداد برای پرسنل خود برگزار نموده اند؛ جای تعجب دارد و چطور جامعه پزشکی که ماهیت شغلش با خرید و فروش و بنگاه اقتصادی قابل مقایسه نیست ، برای انجام آن تحت فشار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر این که جامعه پزشکی برای رفاه حال بیماران از هیچ کوششی دریغ نمی کند؛ افزود: سازمان نظام پزشکی برای رفاه حال مردم توصیه موکد  به جامعه پزشکی نموده است تا از دستگاه کارتخوان استفاده کنند.

دبیر شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به جلسه هیات رئیسه شورای عالی با نمایندگان کمیسیون تخصصی مشورتی مالیات و عوارض ؛ مشاور امور مالیاتی سازمان نظام پزشکی و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص مباحث مالیاتی پزشکان خاطرنشان کرد: پس از بحث و بررسی های لازم ، مقرر شد مسائل قانونی و حقوقی این موضوع از طریق مراجع ذیربط از جمله دیوان عدالت اداری پیگیری و مجددا مشکلات قانونی و اجرایی آن به سازمان  امور مالیاتی منعکس شود.

وی گفت :همچنین مقرر شد با استفاده از نقطه نظرات کارشناسان جلسه ای با رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، رئیس سازمان امورمالیاتی و ارکان سازمان نظام پزشکی برگزار و با توجه به خطیر بودن حوزه سلامت و پیچیدگی های شغل پزشکی ؛ در سیاست گذاری ها و تصمیم گیری ها شاهد اخذ نظرات ارائه کنندگان خدمات باشیم که در طی چند سال اخیر به این مهم توجه نشده و نمونه آن هم طرح دوفوریتی افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان رشته پزشکی در روزهای اخیر است .

مصلحی با بیان این که در جلسه فوق الذکر توصیه شد تمامی همکاران نسبت به استفاده از کارتخوان اقدام کنند؛ اظهار کرد: با توجه به مشکلات عدیده و فضای روحی و روانی ایجاد شده علیه جامعه پزشکی باید در اسرع وقت نسبت به بازنگری تصمیمات ابلاغی اقدام شود.

وی یادآور شد: اگر عده قلیلی هنوز کارتخوان نصب نکرده اند با مراجعه به بانک های عامل این کار را انجام دهند تا در روزهای آتی  نتیجه اقدامات و پیگیری های انجام شده به اطلاع آنها برسد.

انتهای پیام

 

 

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.