جمعه، 10 فروردین 1403

رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران: تعرفه های اعلام شده از سوی هیات وزیران کارشناسی شده نیست/ تعرفه گذاری به سازمان نظام پزشکی واگذار شود

رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران:  تعرفه های اعلام شده از سوی هیات وزیران کارشناسی شده نیست/ تعرفه گذاری به سازمان نظام پزشکی واگذار شود
رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران با بیان اینکه شورای عالی بیمه تعرفه متخصصان داخلی را 35 هزار تومان تأیید کرد اما در هیأت دولت به 30 هزار تومان کاهش یافت گفت : این امر مورد اعتراض متخصصان داخلی است چون درآمد آنها فقط از طریق نسخه‌نویسی است و جراحی انجام نمی‌دهند.

ایرج خسرونیا رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه نظرات کارشناسانه سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت ودرمان برای تعرفه های متخصصان داخلی 35 هزارتومان بود اظهار داشت : این تعرفه در هیات دولت به 30 هزارتومان کاهش یافت که مورد اعتراض متخصصان داخلی است و اگر هیات دولت نظر کارشناسی نظام پزشکی و وزارت بهداشت را در تعیین تعرفه اعمال نمی کند ضرورتی ندارد که از آنها نظر خواهی کند.

وی با بیان اینکه اگر مقدار ویزیت کم باشد پزشک برای تشخیص قطعی بیماری متوسل به آزمایشات پاراکلینیک  می شود افزود :پایین بودن تعرفه موجب می شود تا تعداد ویزیت بیمار‌ها را افزایش دهیم در حالی که پزشک در یک ساعت نمی‌تواند بیش از 6 بیمار را معاینه کند و با زیاد شدن تعداد ویزیتها وقت کافی برای معاینه بیمار و تشخیص درست بیماری باقی نخواهد ماند.

 

خسرونیا ادامه داد : وقتی پزشک فرصت معاینه کافی را  نداشته باشد و به جای یک ربع، 5 تا 10 دقیقه برای بیمارش وقت بگذارد برای تشخیص درست به سمت تجویز خدمات پاراکلینیک ، سی‌تی‌اسکن و آزمایش می‌رود که این امر به ضرر دولت و بیمار است .

 

وی با اشاره به اینکه تنها منبع در آمد پزشکان متخصص از نسخه نویسی است خاطرنشان کرد :اگر تعرفه واقعی بوده و پزشک  از نظر مالی تامین باشد ،متخصصان کمتر به سمت استفاده از خدمات پاراکلینیک می‌روند.

به گفته رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران با واگذاری روند تعرفه گذاری به سازمان نظام پزشکی عدد و رقم تعرفه ها واقعی شده زیرا این سازمان با دعوت از انجمن های علمی مربوطه کار کارشناسی دقیق انجام داده و تعرفه ها را به گونه ای اعلام می کند که پزشک برای تامین مخارج  خود به مخاطره نیافتد.

انتهای خبر / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.