جمعه، 10 فروردین 1403

رئيس انجمن ارتوپدي ايران: تعهد جامعه پزشکي بر هيچ کس پوشيده نيست

رئيس انجمن ارتوپدي ايران: تعهد جامعه پزشکي بر هيچ کس پوشيده نيست
دکتر عکاشه با بيان اينکه جامعه پزشکي عليرغم تمام اشکالاتي که دارد يکي از خدومترين، صادقترين و خدمتگزارترين اقشار جامعه است، گفت: سوابق درخشان و تعهد جامعه پزشکي بر هيچ کس پوشيده نيست.

به گزارش اداره كل روابط عمومي: دکتر غلامعلي عکاشه رئيس انجمن  ارتوپدي ايران با اشاره به اينکه کلمه رشوه داراي ادبيات سخيفي است که حتي مردم عادي نيز از گفتن آن امتناع دارند؛ اظهار داشت: رشوه اتهامي است که در قبال حق درماني پزشکان به آنها نسبت داده مي شود در حالي که در رشته پزشکي مانند ساير رشته ها ممکن است افراد متخلفي باشند که از چهارچوب قوانين عدول کنند که در اين صورت سازمان نظام پزشکي و انجمن هاي مربوطه نسبت به شناخت و پالايش آنها اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

وي با تاکيد بر اينکه جامعه پزشکي عليرغم تمام اشکالاتي که دارد يکي از خدوم ترين، صادق ترين و خدمتگزارترين اقشار جامعه و نظام است؛ ادامه داد: سوابق درخشان جامعه پزشکي را مي توان  در طول 8 سال دفاع مقدس ،انقلاب اسلامي ،حوادث طبيعي مانند سيل و زلزله و درمان مردم بي بضاعت در دوردست ترين نقاط کشور مشاهده کرد و تعهد جامعه پزشکي به حرفه خود ، مردم و نظام جمهوري اسلامي برهيچ کس پوشيده نيست.

عضو هيات عالي انتظامي نظام پزشکي تصريح کرد: هر کس بخواهد ريشه هاي اين اعتماد را که بين مردم، پزشکان و نظام وجود دارد را متزلزل کند بي شک مصداق همان تيشه و ريشه خواهد بود.

عکاشه با گلايه از واقعي نبودن تعرفه ها اذعان داشت: وقتي خدمات پزشکي درست و واقعي محاسبه نشده باشد، بايد انتظار هر چيزي را کشيد.

وزارت بهداشت حق دخالت در کار

 نظام پزشکي را ندارد

رئيس انجمن ارتوپدي ايران در خصوص عدم رضايت وزارت بهداشت از عملکرد سازمان نظام پزشکي و اشاره وزير به اين مهم که اگر  نظام پزشکي خوب عمل نکند نظارت را هم مثل تعرفه ميگيريم؛ تصريح کرد: اگر وزير بهداشت ميگيريم يعني کليه اختيارات نظام پزشکي در دست اوست و اين سازمان منتخب جامعه پزشکي نخواهد بود در حالي که وزارت بهداشت از نظر قانوني حق دخالت در کار نظام پزشکي را ندارد.

وي  افزود: هدف وزير بهداشت از اين گفته تضعيف سازمان نظام پزشکي بوده در حالي که اين سازمان بسيار شفاف و در جهت منافع مردم و پزشکان حرکت مي کند و هر کس که در راستاي تخريب اين سازمان قدم بردارد بواقع در جهت بي اعتبار کردن تمام ا قدامات جامعه اي گام برداشته که بوسيله هزاران پزشک و پيراپزشک پشتيباني ميشود.

عضو مجمع انجمنها غير از دلسرد کردن جامعه پزشکي و منتخبين آنها که در نظام پزشکيهاي سراسر کشور حضور دارند نتيجه اي در پي نخواهد داشت.

پيگير حقوق پزشکان هستيم

 عکاشه با اشاره به نقش مشاوره اي نظام پزشکي در حوزه سلامت گفت : هيات وزيران توجهي به نظرات کارشناسي اين سازمان در خصوص تعرفه ها نداشته و مصوبات شوراي عالي را اجرا نکرده است.

هاي جامعه پزشکي توجهي نداشته درحاليکه براي آنها به منزله سربازان خط مقدم هستيم که اين امر موجب گلهمندي است.

عضو هيات مديره جامعه جراحان ايران با بيان اينکه اگر مقامات ذيصلاح به خواستههاي ما با نظر مثبت نگاه کنند ديگر نيازي به پيگيري مطالبات خود از طريق مقامات قضائي نداريم تصريح کرد: خواسته ما عادلانه و در جهت منافع و سلامت مردم است که اين بي توجهيها موجب نارضايتي مردم و از دست دادن سلامت آنها مي شود.

وي اذعان داشت: پيگير حقوق از دست رفته پزشکان هستيم که نه تنها منافع ملي را نيز در برمي گيرد بلکه حفظ کرامت آنها را در برخواهد داشت.

 نظام پزشکي نقش نظارتي در حوزه سلامت نداشته است

عکاشه با اشاره به اينکه نظام پزشکي به عنوان نماينده کل جامعه پزشکي از حقوق صنفي ،علمي و اجتماعي پزشکان دفاع مي کند ابراز داشت : اين سازمان بواسطه انتخابي بودن از يکسو نماينده پزشکان است و از طرفي به عنوان پل ارتباطي بين آنها و عوامل دولتي وظيفه اي راهبردي بر دوش دارد که بي شک شوراي عالي نتيجه انتخاب کل مجموعه پزشکي براي عملکرد در اين حوزه است.

دهد افزود: از آن جا که انجام بسياري از مسئوليت هاي نظام پزشکي در گرو ارتباط با وزارت بهداشت ،مجلس و قوه قضائيه است لذا عملکرد اين سه حوزه  تاثير بسزايي بر نتايج کار شوراي عالي و کل مجموعه نظام پزشکي دارد .

وي ادامه داد :نقش نظام پزشکي در حوزه سلامت بيشتر مشاوره اي بوده و کمتر مداخله کرده است و به همين دليل خواسته هاي گروههاي مختلف پزشکي از جمله مبحث تعرفه به مرحله اجرايي نرسيده است .

رئيس انجمن ارتوپدي ايران در خصوص تاثير حضور اعضاي شوراي عالي در سمتهاي دولتي بر عملکرد آن شورا خاطرنشان کرد: حضور اعضا در مناصب دولتي انتصابي و در شوراي عالي نظام پزشکي انتخابي است که بي ترديد اعضا بخش انتخابي را بيشتر مد نظر قرار مي دهند زيرا نماينده منتخب پزشکان هستند و بايد از آنها دفاع کنند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.