پنجشنبه، 9 فروردین 1403

نماینده جامعه مامایی در شورای عالی نظام پزشکی: مطالبات جامعه مامایی را بطور جدی پیگیری می کنیم

نماینده جامعه مامایی در شورای عالی نظام پزشکی:  مطالبات جامعه مامایی را بطور جدی پیگیری می کنیم
کفایی با اشاره به این که جامعه مامایی با مشکلات متعددی مواجه هستند گفت : تمامی متولیان امر در وزارت بهداشت ، سازمان نظام پزشکی و انجمن مربوطه پیگیر مطالبات به حق جامعه مامایی هستند

.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی سکینه کفایی نماینده جامعه مامایی در شورای عالی نظام پزشکی در مراسم بزرگداشت روز ماما که امروز در مرکز قلب تهران برگزار شد با بیان این که جامعه مامایی با وجود تمامی مشکلات هیچ گاه رفتار خارج از شأن و منزلت خو د نشان نداده است بیان داشت : یکی از مشکلات جامعه مامایی عدم انعقاد قرارداد با  سازمان های بیمه گر است که خوشبختانه با تلاش ها و پیگیری های انجام شده از سوی مسوولان وزارت بهداشت ، وزارت رفاه ،سازمان نظام پزشکی و انجمن علمی مامایی ایران قرار بر این شد تا این طرح به صورت پایلوت درسه استان کشور اجرایی شود.

وی با اشاره به کمبود ماما در بلوک های زایمانی افزود : استخدام 2 هزار و 100 ماما تا اواخر اردیبهشت ماه این کمبود را جبران  می کند و از نرخ رو به رشد بیکاری می کاهد.

وی با عنوان این مطلب که دانشگاه آزاد دو برابر دانشگاه دولتی ماما تربیت و وارد جامعه می کند ادامه داد : از متولیان می خواهیم تا پیگیر این مسئله باشند که چرا دانشگاه آزاد بیشتر از دانشگاه دولتی اقدام به پذیرش دانشجوی مامایی می کند و این در حالی است که بسیاری از ماماها بعد از فارغ التحصیلی بیکار بوده و یا به فعالیت در مشاغلی غیر از رشته خود می پردازند.

کفایی به سختی کار ماما ها اشاره کرد و اذعان داشت : بسیاری از ماماها سابقه کاری بالای 20 سال دارند و با توجه به سختی هایی که در محل کارشان از جمله آلودگی صوتی ، بیماری های عفونی و مواردی از این قبیل وجود دارد خواستار این هستیم که با سختی کار ماماها موافقت شود .

عضو شورای عالی نظام پزشکی به اجرای طرح تحول اشاره کرد و گفت : با شروع این طرح دو تعرفه تشویقی برای ارائه دهنده و گیرنده خدمت در نظر گرفته شد که 800 هزار زایمان طبیعی در کشور انجام شد و مادران از مزایای آن بهره مند شدند اما هیچ گونه تعرفه تشویقی برای مامای بلوک زایمان در نظر گرفته نشد.

به گفته وی در بیشتر اوقات ماما به جای متخصص زنان و زایمان مسوولیت قبول می کند و 4 الی 5 ماه اول شروع طرح تحول تعرفه تشویقی برای او در نظر گرفته شد اما این روند دیگر ادامه نداشت .

وی با بیان این که از ماماهای بخش خصوصی نیز استفاده کرده و با آن ها قرارداد منعقد شد ، خاطرنشان کرد : هیچ تعرفه ای به ماماهای بخش خصوصی نیز تعلق نگرفت و این امر دلسردی برای جامعه مامایی به دنبال داشت.

کفایی یاد آور شد: اگر طرح تحول سلامت منسجم بود باید برای همه عناصر ارائه دهنده خدمت فکری می کرد و تعرفه مناسبی برای آنان در نظر می گرفت تا به سمت مسیرهایی نروند که خود ما می گوئیم نمی خواهیم به آن سمت حرکت کنیم.

 

انتهای پیام / ر

(استفاده از اخبار با ذکر منبع بلامانع است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.