پنجشنبه، 9 فروردین 1403

سازمان نظام پزشکی نباید سکوی پرتاب متولیان آن باشد

سازمان نظام پزشکی نباید سکوی پرتاب متولیان آن باشد
معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ با اشاره به این که افرادی که برای تولیت سازمان نظام پزشکی خود را نامزد می کنند باید ارزش اجتماعی و حرفه ای به این سازمان ببخشند ، گفت : افرادی که وارد این سازمان می شوند نباید از آن به عنوان سکوی پرتاب برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند.

علی یزدانی معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار  نظام پزشکی با اشاره به این که سازمان نظام پزشکی یک نهاد بالادستی برای جامعه پزشکی است ، بیان کرد : افرادی که وارد این سازمان می شوند باید پدرانه رفتار کرده و از ارتباطات صحیح خود برای خدمت به جامعه پزشکی و مردم استفاده کنند.

وی با اشاره به معضل مالیاتی گروههای مختلف پزشکی افزود :  از نظر رفاهی و آموزشی کار چندانی برای جامعه پزشکی انجام نشده و در قبال حق عضویتی که از آنان دریافت می شود خدماتی که در شان و جایگاه پزشکان باشد به این قشر ارائه نمی شود.

وی با تاکید بر این که مدیریت نقش اساسی در عملکرد بهینه سازمان نظام پزشکی به عنوان یک نهاد صنفی دارد ، ادامه داد : نظام پزشکی حکم خانه پزشکان را دارد و باید کسانی که در آن به فعالیت مشغول هستند از هیات رئیسه این سازمان گرفته تا کارمندانش خدمتگزاران واقعی پزشکان باشند .

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ  با بیان این که سازمان نظام پزشکی باید اقتدار و استقلال خود را حفظ کند تصریح کرد : مخالف حضور هیچ یک از گروههای پزشکی در این سازمان نیستم اما نکته قابل توجه این است که این سازمان صرفا مختص پزشکان عمومی نیست و باید از همه گروههای پزشکی برای مدیریت و مشاوره امور این سازمان استفاده شود.

یزدانی با اشاره به این که استفاده از نیرو و پتانسیل جوانان کاری پسندیده است ، گفت : برای حفظ اعتبار و ارزش حرفه ای و اجتماعی این سازمان باید از ظرفیت نیروی جوان در کنار افراد باتجربه استفاده کرد تا این سازمان صنفی همچنان مورد احترام جامعه پزشکی و مردم در خصوص احقاق مطالبات برحق آنان باشد.

وی در خصوص انتخابات پیش روی این سازمان اظهار کرد : تمامی آحاد جامعه پزشکی باید در انتخابات این سازمان حضور پیدا کرده و مشارکت فعال داشته باشند زیرا هر قدر تعداد شرکت کنندگان در هفتمین دوره ا نتخابات سازمان نظام پزشکی بیشتر باشد به ارزش و اعتبار حرفه ای این سازمان افزوده می شود.

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ یاد آور شد : پزشکان باید با انتخاب فرد اصلح به ارزش و اعتبار سازمان نظام پزشکی بیفزایند و نسبت به انتخابات بی تفاوت نباشند زیرا این سازمان به پشتوانه حضور فعال جامعه پزشکی در انتخابات می تواند قدرت و عملکرد اجرایی داشته باشد.

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.