پنجشنبه، 9 فروردین 1403

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله: ایجاد سیستم کنترل متمرکز و هوشمند تروما ضروری است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله:  ایجاد سیستم کنترل متمرکز و هوشمند تروما ضروری است
سردار اصلانی با بیان اینکه کنگره ملی تروما پیگیر ایجاد یک سیستم هوشمند و متمرکز خواهد بود؛گفت : براساس وظایف ذاتی خود مطالبه گری در این مقوله را حتماً خواهیم داشت

 

به گزارش خبرنگار سازمان نظام پزشکی ،  سردار جعفر اصلانی در نشست خبری نخستین کنگره ملی تروما که به همت دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) سپاه پاسداران برگزار می‌شود، اظهار داشت: هدف اصلی کنگره تأثیرگذاری برای ارتقای پیشگیری از تروما و در ادامه درمان و بازتوانی مصدومان است.

 

وی با اشاره به اینکه تروما یکی از مشکلاتی است که درتمام جوامع وجود دارد ؛افزود: مخاطبان اصلی این کنگره ابتدا عموم جامعه هستند تا عوارض و مشکلاتی که تروما برای افراد ایجاد می کند؛ مورد بررسی و تببین قرار گیرد.

 

وی ادامه د اد :در مرحله بعد باید بتوانیم مسئولان  دست اندر کار در این حوزه از جمله وزارت راه، پلیس، مسئولان حوزه سلامت، شهرداری‌ها و حوزه‌های اجرایی کشور را در تصمیماتشان کمک کنیم تا این معضلی که سالانه ده‌ها هزار نفر را مصدوم و هر سال نیز طبق آخرین آمار جان 18 تا 20 هزار نفر را می‌گیرد ؛ کاهش دهیم.

وی به تعدد مراکز تروما در کشورهای دیگر که در ابعاد مختلف وجود دارد، اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: یکی از مطالبات این کنگره آن است که یک تروما سنتر مجهز در تهران ایجاد شود که هم خدمات ارائه دهد و هم بعد آموزشی داشته باشد که در این زمینه  وزیر بهداشت قول همکاری داده که مرکزی در شأن پایتخت ایجاد شود.

 

 

وی مسئولین فرهنگی و اطلاع رسانی را در کاهش آمار تروما دخیل دانست و تصریح کرد:باید نهادهای اطلاع رسانی با کمک در جهت آموزش و ایجاد مطالبه توسط مردم به مسئولان در جهت  کاهش عوارض تروما کمک کنند.

 

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) جامعه پزشکی گروه دیگری است  که در این کنگره به آنها توجه شده است که باید علم خود را به روز کرده  و راهکارهای مناسب را در زمینه پیشگیری و مدیریت توانبخشی ارائه دهند.

 

 

انتهای خبر / ر
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.