جمعه، 10 فروردین 1403

جای خالی حمایت‌های بیمه‌ای در بخش خدمات توانبخشی

جای خالی حمایت‌های بیمه‌ای در بخش خدمات توانبخشی
رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: پوشش سازمان‌های بیمه گر در بخش بیمه‌های بازرگانی، پایه‌ای و نظام توانبخشی با مشکل مواجه است.



به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: متاسفانه یکی از کاستی های که ما با آن روبرو هستیم جایگاه توانبخشی در کشور است که باید با  جایگاه و تعیین هویت نقش توانبخشی در نظام سلامت آگاه شویم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در دنیا توانبخشی در جایگاه اول قرار دارد  به طوریکه در همان روزهای اولیه که پزشک به مدد جو خدمت رسانی می کند، در همان زمان اقدامات توانبخشی به فرد هم آغاز می شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی اضافه کرد: بنابراین ما باید باز مهندسی در نظام توانبخشی انجام دهیم تا از جایگاه سوم در این زمینه خارج و در نظام مراقبت های اولیه قرار گیرد.

زالی بیان کرد: متاسفانه خدمات توانبخشی هزینه های بالایی دارد و بسیاری از اقشاری که مدد جویانشان جزو خانوادهای کم درآمد هستند امروزه به دلیل مشکلات اقتصادی درمان را نیمه رها می کنند، امروزه زمان طلایی و استاندارد را در بحث توانبخشی از دستت داده ایم.

رئیس سازمان نظام پزشکی تصریح کرد:کودکانی که نیاز به گفتار درمانی دارند باید تا قبل از هشت سالگی به دلیل فرآیندهای مغزی پروسه گفتار درمانی آن ها تکمیل و اگر این کار بعد از زمان تعیین شده انجام شود مثمر ثمر نخواهد بود.

وی ادامه داد:  پوشش بیمه های سازمان های بیمه گر در بخش بیمه های بازرگانی، پایه ای و نظام توانبخشی دچار مشکل است، سازمان های بیمه گر باید توجه به نظام توانبخشی را در اولویت برنامه هایشان قرار دهند.

زالی بیان کرد: در برنامه ششم توسعه به بحث توانمندی بیشتر پرداخته شده اما بیش از هر موضوعی باید توجه داشت که اقشار آسیب پذیر جامعه به هر دلیلی قادر به اجرای فرآیند درمان نیستند که ما باید در این زمینه وارد عمل شویم.

رئیس سازمان نظام پزشکی یادآور شد: در همه جای دنیا نظام توانبخشی از جایگاه سوم به اول منتقل شده است، حمایت از  نظام توانبخشی و توانمندی باید در بسته بیمه ای که در قانون نظام توسعه ششم اشاره شده است گنجانده شود.

انتهای پیام/
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.