جمعه، 10 فروردین 1403

صیانت از نتایج انتخابات نظام پزشکی و اعتراض به عدم کفایت مجریان آن

صیانت از نتایج انتخابات نظام پزشکی و اعتراض به عدم کفایت مجریان آن
رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی به منظور صیانت از آرای هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی و اعتراض به عدم کفایت مجریان این انتخابات برای برگزاری آن به شیوه الکترونیک نامه ای را خطاب به اعضای مجمع عمومی نظام پزشکی شهرستان ها نوشت.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی متن نامه به شرح ذیل است :

 

صیانت از نتایج انتخابات 30/4/96، و اعتراض به عدم کفایت مجریان انتخابات الکترونیک

 

عضو محترم مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی شهرستان ...

با سلام و درود فراوان

انتخابات30 تیرماه 1396 سازمان نظام پزشکی، نحوه اجرای آن و اتفاقات مربوطه، چند روزی است که موضوع بحث های اعضای محترم جامعه پزشکی شده است.

لذا ، اینجانب نیز بر آن شدم تا علاوه بر عرایض پیش گفته ، جمعبندی حاضر را به سمع و نظر عزیزان برسانم.

  • 1-سال گذشته ، دقیقاً 11 ماه پیش ، طی مصاحبه ای که درسایت سازمان منتشرشد، بنده امکان اجرای انتخابات الکترونیک اینترنتی را درباره سازمان نظام پزشکی مورد سوال قراردادم. عدم وجود بانک اطلاعاتی کامل و پیشرفته در سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران و نیز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی (عدم وجود data base قابل اتکا) ، مشکلات داده پردازی و نقائص سیستم های IT که تاکنون در عرصه بهداشت درمان تجربه شده اند (آخرین آنها سامانه " سیب" که نیازمند تغییرات و اصلاحات ضروری است) ، و عدم اطمینان به برنامه نویسی مختص این انتخابات ، زمانی که مجری انتخابات منحصراً وزارت بهداشت و درمان است یا از مهمترین دلایل بنده برای طرح ابهام و تردید درباره سرنوشت انتخابات الکترونیک (اینترنتی) سازمان نظام پزشکی بود.

در آستانه انتخابات از سوی جناب آقای دکتر آقاجانی معاون درمان محترم وزیر بهداشت و مجری انتخابات نظام پزشکی اعلام شد که انتخابات هم  بصورت الکترونیک و هم بصورت حضوری (سنتی) درحوزه های انتخاباتی برگزار خواهد شد شواهد موجود سخت نگران کننده بود: سامانه انتخابات الکترونیک در پسخوراند وارد کردن اطلاعات اعضای سازمان ، دچار

 

 در هم ریختگی شد و محل فعالیت در حدود شاید نیمی از اعضای سازمان را اشتباه به ایشان پیامک زد ! مجدداً از سوی مجری محترم انتخابات وقت جدیدی اعلام و سایتی معرفی شد جهت اصلاح محل فعالیت ، که آنهم تا آخرین دقایق مهلت یاد شده فاقد کارآیی بوده و سپس اعلام شد افراد روز انتخابات با در دست داشتن مدارک مثبته به حوزه های شهر محل فعالیت خود مراجعه و هویت ایشان احراز شود!!

با یک چنین نشانه ها و اطلاع کافی از عدم کفایت سیستم داده پردازی مورد استفاده (یا طرف قرارداد ؟) وزارت بهداشت ، اینجانب در تاریخ 29/4/96 طی نامه ای خدمت جناب آقای دکتر آقاجانی ، دغدغه ها و نگرانی های جامعه پزشکی را به اطلاع ایشان رسانیده و از بابت " سرنوشت آرای الکترونیک" ابراز نگرانی کردم . رونوشت نامه خدمت ریاست محترم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و ریاست کل سازمان نیز ارسال شد . از سوی جناب آقای دکتر نوبخت همکار عالیقدر و ریاست محترم کمیسیون بهداشت درمان مجلس نیز تذکرات و اقدامات معینی انجام و نگرانی جامعه پزشکی منعکس شد. متاسفانه به رسوم مالوف وزارت بهداشت درمان سخن ناصحان نشنید و اختلالات پیش بینی شده روز 30/4/96 ، آهسته آهسته رخ نمود و از ساعت حدود 10 صبح  سامانه از کار افتاد و سپس چندی بعد اعلام شد که انتخابات نظام پزشکی بعلت نقص در سامانه الکترونیک فقط بصورت حضوری (سنتی) برگزار خواهد شد. و دراین میان صرفاً جناب آقای دکتر حریرچی از میان مجریان انتخابات (اگرچه وظیفه مستقیم اینکار با دکتر آقاجانی بود) در تلویزیون ، با کمال خضوع و به اعتقاد بنده با شهامت حاضر و از جامعه پزشکی عذرخواهی کردند و علت این تعطیلی رای گیری الکترونیک را " عدم اطمینان از امنیت آرای  رای دهندگان" اعلام کردند.

انتخابات 30/4/96 علیرغم چند پیشنهاد که جهت جلوگیری از تضییع حق شهروندی پزشکانی را که با اطمینان از امکان رای دادن الکترونیک به مسافرت رفته بودند، از جمله ایجاد امکان رای گیری از افراد مسافر درهمه حوزه های سراسر کشور و جمع آوری این آراء توسط هیات مرکزی نظارت و در صورت احراز هویت رای دهندگان شمارش و منظور کردن آنها راس ساعت 22 روز 30/4/96 پایان گرفته و آرای ماخوذه در صندوق های آرای حوزه های انتخابی شمارش و سپس اعلام شد.

 

پس از این مونوگرافی طولانی لازم میدانم نکات زیر را بعرض برسانم:

  • 1-انتخابات نظام پزشکی در تاریخ 30/4/96 انجام شده است . مجری انحصاری انتخابات وزارت بهداشت درمان و طی حکم جناب وزیر ، معاون درمان ایشان جناب آقای دکتر آقاجانی است. مسئولیت بروز چنین مشکلات و تضییع حقوق شهروندی همکاران ما که با اعتماد به قول ایشان از حوزه انتخابی فاصله گرفته و قصد رای دادن اینترنتی داشته اند ولی این حق از ایشان سلب شده است ، مستقیماً بر عهده آن مقام محترم است.
  • 2-کلیه هزینه هائی که بابت شاخ و برگ داده پردازی و سیستم الکترونیک و ... در رابطه با انتخابات الکترونیک سازمان نظام پزشکی شده است ، باید تا ریال آخر به خزانه ملت بازگردانده شده و ضمن سلب اختیار از مسئولین اتفاقات ناگوار فوق الذکر، شرکتهای IT احتمالی طرف قرارداد (اگر این پروژه به شرکت خصوصی واگذار شده باشد) در لیست سیاه قرارداد با سازمانها و نهادهای دولتی قرار گیرند.
  • 3-هزاران فرد از اعضای محترم سازمان در گرمای تیرماه زحمت کشیده و پای صندوق رفته اند و هزاران فرد از اعضای محترم سازمان با کسب اکثریت از آرای "پاک" جامعه پزشکی انتخاب شده اند. شعار ابطال انتخابات در حال حاضر به معنای تضییع حقوق قانونی افراد فوق الذکر است کجا اعلام شده بود که انتخابات حضوری نخواهد بود؟ چه مقامی اعلام کرده بود که آرای حضوری (سنتی) اخذ شده ، غیرقانونی هستند؟

    حال کدام منطق می تواند مشابه رفتاری را که مدیران بی کفایت سامانه الکترونیک با همکاران ما کردند ، از سوی "منادیان ابطال انتخابات" با دهها برابر ایشان و با شاکله جامعه پزشکی و سازمان توجیه کند. انتخابات 30/4/96 تمام شده و نتایج حاصل برای همکاران محترم ما باید از سوی همه محترم شمرده شود.

  • 4-تا 48 ساعت پس از انتخابات ،مهلت قانونی برای رسیدگی به اعتراضات کاندیداها وجود داشت . در مواردی که ما مطلع شده ایم اعتراضات بررسی و خطاهای " انسانی" احتمالی در شمارش و خواندن آرا اصلاح شده است.

     

    این موارد نادر و اندک بوده اند.

    عزیزانی که با نیت خیر دفاع از حقوق شهروندی همکاران محروم از انتخابات الکترونیک ،  در " فضای مجازی" اعلام     می نمایند که استعفا داده و انصراف خود را علیرغم کسب اعتماد جامعه پزشکی و انتخاب شدن بعنوان اعتراض بگوش همکاران دیگر می رسانند ، لطفاً به آرای ثبت ماخوذه به نام خود احترام گذاشته و این حق شهروندی کسانی را که آنها را انتخاب کرده اند ضایع نکنند. ایشان که از سرمایه های سازمان هستند، با خالی کردن میدان چیزی عاید جامعه پزشکی نخواهند کرد.

  • 5-در چند مورد اعلام شده است که "خشت اول را کج گذاشتند " از عزیزانی که چنین غیرمسئولانه بر سازمان متبوع خویش می تازند سوال می کنم:

    انتخاب  هزاران عضو هیات مدیره در چند صد حوزه انتخابیه ، با آرای پاک جامعه پزشکی عضو سازمان ، خشت کج است ؟ آیا اگر صدبار دیگر در هر شرایطی  و با هر ابزاری  انتخابات تکرار شود  فی المثل " رای اول " منتخبین تهران بزرگ تغییر خواهد کرد؟ چرا بذر  چنین تشویش و تردیدی را در دل اعضای سازمان می پراکنیم ؟ شاکله اصلی بدنه سازمان در 30/4/96 انتخاب شده است .

    انتخابات مجمع عمومی تا چند روز دیگر برای انتخاب ارکان سازمان و ریاست کل انجام و سازمان نظام پزشکی دور تازه ای را آغاز خواهد کرد آیا به جزای عدم کفایت یک سازمان دیگر باید شادابی و امیدواری را از سازمان نظام پزشکی دورکرد؟

  • 6-جدا از بی کفایتی مجریان انتخابات الکترونیک همکاران عزیز بداخلاقی ها و رفتارهای خلاف شئونات پزشکی را درمیان صنوف خود نیز ببینیم.

     

    چندمثال و سند برایتان بیاورم از تبلیغات غیراخلاقی ، دروغ و فریبکارانه ؟ وقتی یک جوالدوز به دیگران می زنیم یک سوزن هم به خودمان!

  • 7-عزیزانی درباره چاپ شماره سریال روی ته قبض و روی برگ رای انتخاباتی (یا کارت الکترال) تشکیک کرده واظهار می کنند برای ترساندن رای دهنده و دخالت در فضای رای مخفی بوده است.

    تا جائی که من دردهها انتخابات وزارت کشور (ریاست جمهوری ، مجلس شورای اسلامی ، شوراهای شهر) بعنوان نماینده فرماندار، رئیس حوزه انتخابیه و عضو هیات اجرائی انتخابات ناظر آن بوده  ام ،  برگه های اخذ رای با شماره سریال و در مواردی که پول خرج کنند با نشانه های نامرئی ، نشاندار می شوند که امکان چاپ برگه های متفرقه و نوشتن اسم روی آنها و ورودشان به صندوق رای گرفته شود. در مورد انتخابات  نظام پزشکی هم هر رای که از صندوق خارج و روی آن شماره سریال درج نشده باشد ، رای باطله خواهد بود.

               نه ، عزیزان ، مشکل اینجا نیست ، روح لطیف خود را نیازارید درج شماره  ته قبض روی کارت الکترال مصرف دیگری ندارد.

  • 8-با عنایت به تمام مواردفوق از ریاست کل محترم سازمان نظام پزشکی جناب آقای دکتر زالی و معاونت حقوقی ایشان، استدعا دارم شکایتی را بر علیه مسئولین که با عدم کفایت موجب اختلال در امر انتخابات الکترونیک شده و موجبات سلب اختیارات قانونی عده ای از اعضای سازمان را فراهم کرده اند ، تنظیم و تسلیم مراجع ذیصلاح نمایند تا در آینده نیز پیگیری و دست پرتوان قانون فصل الخطاب این ماجرا باشد.
  • 9-از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بویژه از کمیسیون بهداشت درمان و مجلس شورای اسلامیو ریاست بزرگوار آن جناب آقای دکتر نوبخت بخاطر نقش پررنگ نظارتی برروند انتخابات و بویژه تاثیر بسیار مثبت در تایید صلاحیت کاندیداها جداً سپاسگزاریم.

     

  • 10-همکاران عزیز، اعضای سازمان نظام پزشکی ، اعضای محترم مجمع عمومی : تا چند هفته دیگر انتخابات سرنوشت ساز ارکان سازمان و ریاست کل در مجمع عمومی برگزار خواهد شد. نیک می دانیم قدرتهای متعددی از خارج از سازمان سعی دارند اهداف معینی را دراین انتخابات دنبال کنند. خواهش من از همه دوستان هوشیاری در این شرایط و اجازه ندادن به فرصت طلبان است . هستند مراجع قدرتی که با شعار " شلوغش کن دادش ، شلوغش کن " !! سعی دارند روحیه تمرکز بر انتخاب افراد اصلح و استفاده از کادرهای برجسته درون مجمع عمومی را در فرصتی که حضور بزرگان و نخبگان در میان صنوف ما ، پدید آورده از میان ببرند.

 

دکترعباس آقازاده

رئیس مجمع عمومی

 

رونوشت :

جناب آقای دکتر زالی ریاست محترم سازمان نظام پزشکی جهت صدور دستورات مقتضی.

جناب آقای دکتر ریاض معاونت محترم حقوقی سازمان نظام پزشکی جهت پیگیری و ثبت شکایت.

جناب آقای دکتر نوبخت ریاست محترم کمیسیون بهداشت درمان مجلس شورای اسلامی جهت استحضار.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.