جمعه، 10 فروردین 1403

مراجعه به متخصص در مرحله نخست بیماری هزینه زیادی به بیمار تحمیل می‌کند

 مراجعه به متخصص در مرحله نخست بیماری هزینه زیادی به بیمار تحمیل می‌کند
نائب رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران گفت: ۷۵ تا ۸۰ درصد خدمات بهداشتی از سوی پزشکان عمومی قابل ارائه بوده و بقیه توسط متخصصان و فوق متخصصان ارائه می‌شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، دکتر عزت الله گل علیزاده نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران در حاشیه دومین همایش علمی جامع انجمن پزشکان عمومی ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم به جای مراجعه به پزشکان عمومی در صورت بیماری در مرحله نخست به متخصصان و فوق تخصص‌ها مراجعه می‌کنند؛ اذعان داشت: مردم در صورت بیماری به پزشکان مختلف مراجعه و انواع خدمات پاراکیلینکی را دریافت می‌کنند که این مساله، هزینه زیادی به بیماران و بیت المال تحمیل می‌کند. 
وی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده گفت: در اجرای این طرح دیگر پزشکان منتظر نمی‌مانند که بیمار به آنان مراجعه کند بلکه خودشان به دنبال سلامتی افراد تحت پوشش هستند. 
به گفته وی در قوانین برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه به اجرای برنامه پزشک خانواده اشاره شد و این طرح از سال ۸۴ در روستا‌ها آغاز شد اما نظام ارجاع آن متوقف ماند که در این شرایط نیز پزشک خانواده شهری آغاز و نسخه ابتدایی آن موسوم به نسخه ۰۱موفق نبود اما این برنامه از سال ۹۱ با جدیت بیشتری پیگیری شد. 
گل علیزاده با بیان اینکه اکنون منابع مالی خوبی برای اجرای طرح به نظام سلامت تزریق شده است؛ خاطرنشان کرد: در اجرای طرح تحول سلامت نیز اولویت با بخش درمان بود زیرا وضعیت آن اسفناک و هزینه‌هایش برای مردم کمرشکن بود اما اکنون امیدواریم در ادامه اجرای این طرح، نظام ارجاع مبتنی بر راهنماهای بالینی و سطح بندی خدمات درمانی اجرایی شود که البته ۱۰ تا ۱۵ سال به زمان نیاز دارد. انتهای خبر / ر
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.