جمعه، 10 فروردین 1403

عضو شورای عالی نظام پزشکی: منعکس کردن برخی مسائل جامعه پزشکی به صورت اغراق آمیز توسط رسانه ها صحیح نیست

عضو شورای عالی نظام پزشکی با بیان اینکه منعکس کردن برخی مسائل جامعه پزشکی به صورت اغراق آمیز توسط رسانه ها صحیح نیست و باید پیش از انعکاس با شکیبایی منتظر رسیدگی نهایی دستگاه قضایی باشند.

دکتر محمدرضا خردمند عضو شورای عالی نظام پزشکی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نظام پزشکی در خصوص توهین ها و زد و خوردهایی که توسط بیماران و همراهان آن ها نسبت به گروه پزشکی اتفاق می افتد، اظهار داشت: از آن جایی که اعاده حیثیت و شرف در قانون پیش بینی شده اما رسیدگی به آن زمان بر و با صعوبت همراه است، به همین علت بسیاری از اعضای گروه پزشکی از پیگیری توهین هایی که به آن ها می شود، صرف نظر می کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید به دستگاه قضایی و آرای دادگاه اعتماد کنیم، گفت: اگر رای سنگینی در جایی داده می شود، باید با روندی طبیعی، از دادگاه بدوی به تجدید نظر فرستاده شود تا در صورتیکه قانون اجازه می دهد، بتوان رای را سبک تر صادر کرد.

به گفته سرپرست مجتمع 29 شورای حل اختلاف، منعکس کردن برخی مسائل  جامعه پزشکی به صورت اغراق آمیز توسط رسانه ها صحیح نیست و باید پیش از انعکاس با شکیبایی منتظر رسیدگی نهایی دستگاه قضایی باشند.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضا باید به صورت چابک تر با این مسائل برخورد کند تا محیط مناسب ارائه خدمات برای جامعه پزشکی فراهم شده و با دغدغه کمتری به رفع مشکلات مردم بپردازند.

عضو هیات مدیره نظام پزشکی قزوین، نیروی انتظامی را ضابط دستگاه قضایی برشمرد و عنوان کرد: دستورات مقام قضایی به صورت موردی به نیروی انتظامی داده می شود و برخی از اختیارات دستگاه قضا نیز از پیش به نیروی انتظامی به عنوان ضابط این دستگاه احاله شده که می توانند بدون گرفتن دستور قضایی، اقدامات لازم را انجام دهند و نیروی انتظامی، هیچگونه همکاری مستقیمی با نظام پزشکی ندارد.

انتهای پیام/ع

(استفاده از اخبار با ذکر منبع الزامی است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.