پنجشنبه، 30 فروردین 1403

اهم مباحث و مصوبات هفتمین جلسه شورایعالی سازمان نظام پزشکی

اهم مباحث و مصوبات هفتمین جلسه شورایعالی سازمان نظام پزشکی
هفتمین جلسه شورای عالی با حضور مدیران عامل سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت ایران برگزار گردید. ​

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی هفتمین جلسه شورای عالی در روز پنج شنبه مورخه 17/12/96  برگزار گردید . در این جلسه ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل و مشکلات مبتلا به جامعه پزشکی ، گزارش چگونگی اجرای مصوبات شورای عالی و نحوه عملکرد ارکان اجرایی سازمان ارائه شد سپس شورا وارد دستور جلسه گردیده و  پس از قرائت نقطه نظرات کمیسیونهای تخصصی مشورتی مربوطه موارد ذیل مصوب گردید.

  • به منظور انعکاس، بررسی و پیگیری مشکلات عمده و عدیده جامعه پزشکی از طریق ارکان نظام سلامت (وزارت بهداشت، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و ...) مقرر گردید هیأت رئیسه شورای عالی نسبت به پیگیری برگزاری جلسه مشترک فیمابین سازمان، شورای عالی و مراجع فوق الذکر اقدام نماید. (موضوع مصوبه شماره 2 ششمین جلسه شورای عالی)

     

  • با توجه به گزارشات مبسوط سه نفر عضو محترم داروساز شورایعالی در خصوص مشکلات متعدد و متنوع همکاران محترم داروساز با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمانهای بیمه گر، اداره امور مالیاتی و ... مقرر گردید کلیه موارد به کمیسیون تخصصی مشورتی دارو و تجهیزات پزشکی منعکس و پس از بحث و تبادل نظر و جمع بندی مشکلات و نیز حتی الامکان ارائه راهکارهای عملیاتی، موضوع با حضور رئیس محترم سازمان غذا و دارو در جلسات آتی شورای عالی پیگیری گردد.

                                                                                                                                                         

  • مقرر گردید با حضور مدیر عامل محترم سازمان تأمین اجتماعی مسائل مبتلا به فیمابین جامعه پزشکی با آن سازمان در جلسه آتی شورای عالی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

     

  • با عنایت به حضور مدیر عامل محترم سازمان بیمه سلامت ایران در جلسه شورایعالی و بحث و تبادل نظر در خصوص مشکلات مبتلا به جامعه پزشکی مقرر گردید نسبت به تشکیل کمیته مشترک سه جانبه فیمابین سازمان نظام پزشکی،مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی و سازمان بیمه سلامت ایران اقدام گردد.

     

  • پیرو مکاتبه سه نفر عضو محترم دارو ساز شورایعالی و نظر به ضیق وقت، مقرر گردید سازمان در اسرع وقت نسبت به ارائه نقطه نظرات شورای عالی در خصوص اصلاح آئین نامه جدید تأسیس داروخانه ها اقدام نماید.

  • پیرو مصوبه شماره 17 ششمین جلسه شورای عالی مورخ 26/11/96 و با توجه به اینکه موضوع مجوز تبلیغات دارو و تبلیغات پزشکی از سوی شورای نگهبان عودت داده شده است، مقرر گردید سازمان با قید فوریت نسبت به پیگیری موضوعدر خصوص اعمال نظرات سازمان و رعایت بخش های مربوطه از قانون سازمان نظام پزشکی اقدام نماید.

     

  • با توجه به مصوبه شماره 5 چهل و سومین جلسه شورایعالی مورخ 7/11/95 در خصوص تشکیل کمیته کارشناسی متشکل از نمایندگان وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و انجمن های علمی مرتبط جهت بررسی شرح وظایف مقطع پایه فیزیوتراپی و نیز پیرو مکاتبه عضو محترم فیزیوتراپیست شورای عالی مقرر گردید معاونت فنی و نظارت سازمان در اسرع وقت نسبت به تشکیل جلسه مذکور اقدام و نتیجه به دبیرخانه شورای عالی منعکس گردد.

     

  • پیرو مکاتبه تعدادی از اعضای محترم شورای عالی در خصوص مشکلات موجود در قراردادهای همکاری فیمابین سازمانهای بیمه گر پایه و همکاران محترم جامعه پزشکی مقرر گردید سازمان پیگیری لازم جهت اصلاح موارد و ارائه گزارش به دبیرخانه شورایعالی را انجام دهد.

     

  • با توجه به مکاتبه تعدادی از اعضای محترم شورای عالی در خصوص مشکلات همکاران محترم جامعه پزشکی که در قالب آئین نامه اجرائی ماده 88 دارای قرارداد با مراکز درمانی می باشند، مقرر گردید سازمان نسبت به بررسی موضوع و ارائه گزارش اقدام نماید.

  • با توجه به مکاتبه تعدادی از اعضای محترم شورای عالی در خصوص مشکلات همکاران محترم گروهای مختلف توانبخشیمقرر گردید سازمان پیگیری لازم در این خصوص را انجام و گزارش مربوطه را به شورای عالی ارائه نماید.

     

  • پیرو مکاتبه تعدادی از اعضای محترم شورای عالی در خصوص لزوم توجه و پیگیری سازمان در مورد برگزاری دوره های تکمیلی برای افراد غیر پزشک من جمله تربیت دکترای علوم آزمایشگاهی مقرر گردید سازمان نسبت به بررسی موضوع و ارائه گزارش به شورای عالی اقدام نماید./ن
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.