ﺳﻪشنبه، 4 اردیبهشت 1403

تاکید وزیر بهداشت بر واقعی شدن قیمت خدمات بخش دواتی و خصوص

تاکید وزیر بهداشت بر واقعی شدن قیمت خدمات بخش دواتی و خصوص
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم تجلیل از چهره های ماندگار در برج میلاد با تاکید بر اینکه باید قیمت تمام شده خدمات در بخش دولتی و خصوصی برای یکبار هم که شده مشخص شود، تصریح کرد: متاسفانه هنوز بیمارستان های دولتی زیان ده هستند و انتظار سرازیر شدن سرمایه های بسیاری را به این بخش داریم.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی، حسن هاشمی وزیر بهداشت با بیان اینکه جامعه پزشکی در تمام مراحل همراه مردم است، گفت: این جامعه در روزهای سخت انقلاب، دفاع مقدس، در این سال ها و روزها و به خصوص در این دولت در قالب طرح تحول نظام سلامت کمک های بسیاری را به کشور کرده است و موجبات رضایمتندی آحاد مردم را در طول این سال ها فراهم آورده اند.

وی بر تن کردن جامه سپید پزشکی را افتخار آمیز دانست و اظهار داشت: بالاترین افتخار گروه پزشکی، رابطه صمیمانه با مردم است و امید است آن طور که شایسته ملت است در خدمت آن ها باشیم و این مهم بالاترین سرمایه جامعه پزشکی محسوب می شود.

 

ارتقای خدمات بهداشتی به مردم، شعار رئیس جمهور

هاشمی با تاکید بر اینکه سرکشی و کمک به بیماران چون عبادت است که فرصتی برای جامعه پزشکی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: چنین فرصتی ممکن است دوباره تکرار نشود چرا که بعد از سه دهه، شعار اصلی رئیس جمهور، ارتقای خدمات بهداشتی به مردم است و در این زمینه با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه، نهایت همکاری را با مردم داشته است.

وی ادامه داد: برای رفع عقب ماندگی در سطح کشور به خصوص در مناطق محروم و شهرهایی که باید عدالت در سلامت در آن ها ایجاد شود، باید همدل و همزبان باشیم.

وی ابراز داشت: وزارت بهداشت در کنار سازمان نظام پزشکی، انجمن های علمی تخصصی، بیمه ها و همه افرادی که دلشان برای سلامت مردم می تپد، ایستاده و تلاش ما بر آن است تا بتوانیم حقوق فراموش شده مردم را دوباره احیا کنیم.

وزیر بهداشت یادآور شد: اگر هزینه تمام‌شده را برآورد کنیم و سود منطقی را برای تسهیلات اضافه کنیم، شک ندارم که همانگونه که بعد از برجام، خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری در سلامت صف کشیده‌اند، می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند، اما ما اکنون شرمنده‌ایم که هر چه حساب می‌کنیم با ارقام و اعداد بودجه فعلی شرایط سرمایه‌گذاری آنها مهیا نیست.وی در پایان گفت: امیدواورم همه با همدلی و همبستگی در جهت احقاق حقوق ملت عزیز بتوانیم حقوق آن ها را استیفا کرده و در کنار ملت عزیز و شریف به ارائه خدمات بپردازیم.

در پایان این مراسم از 11 چهره ماندگار پزشکی  دکترمرتضی مصفا، زنده یاد دکترمحمد جواد رود گرمی، دکترفرخ سعیدی، دکترسید عباس پاک نژاد، دکترعلیرضا یلدا، دکتریحیی عقیقی، دکترعلی اکبر ولایتی، دکترپروین پاسالار، دکترمحمد رضا ظفرقندی، دکترحمیدرضا جمشیدی و دکترشهرام یزدانی با حضور جمعی از مسئولان از جمله رئیس کل سازمان نظام پزشکی، وزیر بهداشت، وزیر رفاه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی،فرمانده نیروی دریایی ارتش و روسای سازمان های بیمه گرتجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.