پنجشنبه، 9 فروردین 1403

دکتر عقیقی الگوی درخشان طب معاصر کشور است

دکتر عقیقی الگوی درخشان طب معاصر کشور است
رییس کل سازمان نظام پزشکی ئر مراسم بزرگداشت بنیانگذار رشته روماتولوژی اطفال گفت دکتر عقیقی الگوی درخشان طب معاصر کشور است

 به گزارش خبرنگار نظام پزشکی علیرضا زالی رییس کل سازمان نظام پزشکی درمراسم گرامیداشت دکتر یحیی عقیقی بنیانگذار رشته روماتولوژی کودکان در ایران که امروز در مرکز طبی کودکان برگزار شد، با اشاره به این که جامعه پزشکی روزهای سختی را سپری می کند ، بیان داشت :معرفی الگوهای درخشان و بی بدیل بیانگر تلاش و کوشش بی وقفه جامعه فرهیخته پزشکی در ارائه خدمات به مردم است که راهکارهای مناسبی را برای تبیین جایگاه ممتاز پزشکان فراهم می کند.

وی افزود :در این روزهای سخت که پیش روی جامعه پزشکی است معرفی الگوهای درخشانی چون استاد عقیقی به نوعی معرفی الگوهای نوین برای عبور از فضاهای تلخ حاکم بر جامعه پزشکی است.

وی با اشاره به این که دکتر عقیقی الگوی درخشان طب معاصر کشور است ادامه داد: صحبت در خصوص این استاد پیشکسوت بسیار سخت است اما نمونه بارز جانفشانی و ایثار یک پزشک در راه خدمت به مردم است.

وی تبعیت از نظم و توجه به قانون مداری را در مراودات علمی و پزشکی ضروری عنوان کرد و ابراز داشت : رعایت نظم و انظباط استاد در انجام کارهای علمی ، آموزشی ،پژوهشی و خدماتی زبانزد بوده و اورا به الگویی ممتاز و برجسته تبدیل کرده است.

زالی به عشق ورزی و عطوفت استاد عقیقی اشاره کرد و گفت : این استاد بزرگوار بسیار شعف‌آلود و محبت‌آمیز به دانشجویان خود پزشکی را آموزش داده و دانشجویان ایشان هیچ وقت از نگاه پرمهر این استاد گرامی بی‌بهره نماندند.

رییس کل سازمان نظام پزشکی اخلاق حرفه ای عملی را ملکه رفتاری استاد عقیقی دانست و تصریح کرد : استاد عقیقی در تمام طول طبابت خود ارتباط ویژه‌ای با مردم به خصوص کودکان داشتند زیرا کودکان از معصومیت خاصی برخوردارند و تمامی همکاران این رشته نیز از روحیه لطیف و ویژگی های خاص عاطفی در مواجهه با بیماران خود که اغلب کودک هستند برخوردارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تمایل و شادابی استاد عقیقی در فراگیری یافته های نوین علمی اشاره کرد و بیان داشت : بسیاری از پزشکان وقتی گرد سفیدی بر چهره و موی آنها می‌نشیند تمایلشان به کسب یافته‌های نوین کاهش پیدا می‌کند اما دکتر عقیقی در جهت کسب و ارائه علوم نوین و روز دنیا تلاش‌های بسیاری می‌کنند.

زالی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران ذخیره ارزنده اطبا کشور است،  خاطرنشان کرد :این دانشگاه صحنه زیبایی از تعامل و همکاری استادان برتر و مفاخر رشته پزشکی در کنار نسل جوان است که راه روشنی را برای علوم پزشکی تهران نوید می‌دهد.

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.