پنجشنبه، 9 فروردین 1403

رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگستان علوم پزشکی: وزارت بهداشت باید نمره‌ای برای اجرای احکام شرعی توسط بیمارستان‌ها درنظر بگیرد

سومین همایش قران عترت و سلامت در روزهای 29 و30 بهمن به میزبانی دانشگاه پزشکی بقیه‌الله (عج)برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، دکتر ناصر سیمفروش، رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگستان علوم پزشکی در نشست خبری سومین همایش قرآن، عترت و سلامت که در مجمع عمومی فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: این همایش ویژه جامعه پزشکی بوده و در روزهای 29 و 30 بهمن به میزبانی دانشگاه پزشکی بقیهالله برگزار می.

 

وی ادامه داد: از قدیم علم طب در کشور ما با حکمت و معنویت عجین بوده و وظیفه پزشک است که با فرهنگ و حکمت آشنا شود، ما از نمونه ناب فرهنگ که متعلق به اسلام و سیره ائمه اطهار(ع) است در کشورمان بهره.

 

رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگستان علوم پزشکی افزود:در اساسنامه فرهنگستان ترویج فرهنگ قرآنی در بین پزشکان مورد تأکید قرار گرفته ولی امروزه به دلیل حجم مشغلههای پزشکان که مردم جامعه ما تنها با بخشی از سختی و پرمسئولیت بودن زندگی یک پزشک آشنا هستند که سعی داریم در این همایش راههای معنوی در زندگی پرمشغله آنان را برطرف سازیم.

 

فروش ادامه داد: برگزاری این همایش در گروه قرآن و عترت فرهنگستان تصویب شده و هر ساله در حال برگزاری آن هستند اما هنوز آن چنان که زیبنده نام قرآن و عترت باشد کاری صورت نگرفته است.

 

وی افزود: سعی داریم همه اعضای جامعه پزشکی را هر چه بیشتر با احکام اسلامی آشنا کنیم و توجه پزشکان را به بحث تعالی جمعیت جلب و راهکارهای قرآنی آن را بررسی کنیم.

 

رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگستان علوم پزشکی گفت: مباحث فقهی پزشکی بانوان که یکی از چالشهای مهم پیشرو است به صورت ویژه در همایش مورد بررسی قرار میگیرد، به دنبال راهکارهایی هستیم که درمان بیمار خانم را یک پزشک خانم به عهده داشته باشد.

 

فروش تصریح کرد: هیچ درجهبندی برای رعایت مسائل اسلامی در بیمارستانهای کشور وجود ندارد و وزارت بهداشت باید نمرهای برای اجرای احکام شرعی توسط بیمارستان.

 

رئیس قرآن و عترت فرهنگستان علوم پزشکی بیان کرد: قرآن پژوهی و تدبر در آیات آسمانی از محورهای بحث در این همایش خواهد بود و همچنین تکریم از برتریناندیشی در ارتباط با بحثهای اجتماعی مثل تعالی جمعیت و تغذیه از دیدگاه قرآن و عترت را خواهیم داشت.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.