پنجشنبه، 9 فروردین 1403

وجود 60 بیمارستان صحرایی اوج اقتدار ایران است

وجود 60 بیمارستان صحرایی اوج اقتدار ایران است
رییس سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که شمار زیادی پزشک و امدادگر در طی هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند؛ گفت : استقرار بالغ بر 60 بیمارستان صحرایی یکی دیگر از توانایی های بالای پزشکی در دوران جنگ است.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی ، علیرضا زالی رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور در دومین همایش نقش جامعه پزشکی در دفاع مقدس که در محل همایشهای صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به خدمات قابل توجه جامعه پزشکی در هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: نقش بی بدیل جامعه پزشکی در جبهه ها و حتی پشت جبهه های جنگ تحمیلی انکار نشدنی است که نمونه بارز آن خدمات رسانی چشمگیر آنان در عملیات کربلای 5 است، عملیاتی که در آن هزار تن از پزشکان و امدادگران حین خدمت به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به  توان پزشکی ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس ، تاکید کرد: رکورد شکنی برای انتقال مجروحان به مراکز درمانی ظرف 25 دقیقه یکی از توانایی های پزشکی آن دوران است، زیرا این زمان در حداقل‌ترین میزان خود در کشوری مانند آمریکا 45 دقیقه بوده است، از سوی دیگر استقرار بالغ بر 60 بیمارستان صحرایی یکی دیگر از توان بالای پزشکی دوران جنگ است.

زالی با بیان اینکه در همان دوران دفاع مقدرس در بحث طب رزم، کشورمان چه از نظر نیروی امدادی و چه بهداشت و درمان از تمام توان خود استفاده کرد، اذعان داشت : طب رزم یکی از پیچیده ترین طب ها است ، موضوعی که منجر به تدارک تیم های ویژه بهداشتی و درمانی برای هر جبهه و محور عملیاتی بود، به گونه ای که در اقدامی کاملا خاص، تیم های درمانی برای تسهیل در رسیدگی به بیماران در خط مقدم نیز استقرار داشتند.

وی خاطرنشان کرد : در عملیات کربلای 5 و در اوج قله خود اتکایی کشورمان در آن لحظات، 500 آمبولانس در معرض اصابت سلاح های دشمن قرار گرفتند، شرایطی که در آن محال بود اتفاقی برای تیم درمانی نیفتد.

انتهای پیام/ ر
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.