جمعه، 10 فروردین 1403

دیدار رئیس کل سازمان نظام پزشکی با معاون درمان وزارت بهداشت

دیدار رئیس کل سازمان نظام پزشکی با معاون درمان وزارت بهداشت
دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، شنبه 18 فروردین ماه با دکترفاضل رییس کل سازمان نظام پزشکی در محل این سازمان دیدار کردند و در خصوص اهم مسائل مربوط به جامعه پزشکی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، در این دیدار رییس کل سازمان نظام پزشکی ضمن تبریک سال نو و قدردانی از تلاش و زحمات تمامی دست اندرکاران وزارت بهداشت در ارائه خدمات به مردم و جامعه پزشکی اظهار کردند : جامعه پزشکی با مشکلات متعددی مواجه است و اعتراض و تجمع، راهکار حل این قبیل مسائل نیست.

دکتر فاضل در خصوص تداخلات بین رشته ای گفتگو مبتنی بر آخرین دستاوردهای علمی و نیاز های بومی را بهترین راه حل این معضل قلمداد نمودند و ورود به حوزه های سیاسی و اداری را مردود دانستند.

دکتر جان بابایی نیز با اشاره به تنظیم راهنما برای خدمات پرهزینه ای که از سوی پزشکان تجویز می شود تصریح کردند :پیشگیری از درمان های نابجا و بلا نتیجه و بعضا بسیار گران اعم از دارو و جراحی ها باید مد نظر همکاران پزشک قرار گیرد وپتانسیل انجمن های علمی تخصصی در نگارش راهنماهای بالینی بسیار کمک کننده است.

گفتنی است که همکاری مجمع انجمن های علمی تخصصی و تغییر مسیر پژوهشهای پزشکی کشور به سمت مطالعه اثربخشی درمان ها نیز مورد توجه و تاکید معاون درمان وزارت بهداشت قرار گرفت.در این دیدارطرفین بر لزوم نزدیک شدن جزء حرفه ای تعرفه ها در بخش دولتی و خصوصی و استفاده از ظرفیت بیمارستان های بخش خصوصی در آموزش رزیدنت ها نیز تاکید کردند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.