جمعه، 10 فروردین 1403

شرط وزارت بهداشت برای پرداخت حق ویزیت پزشکان /تعرفه ویزیت با رقم واقعی فاصله دارد

شرط وزارت بهداشت برای پرداخت حق ویزیت پزشکان /تعرفه ویزیت با رقم واقعی فاصله دارد
وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم واقعی شدن ارقام تعرفه‌ها در بخش ویزیت دولتی، در عین حال افزایش نرخ ویزیت در سال جاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر پزشک به ازای هر یک ساعت، بیشتر از هشت بیمار را ویزیت کند، دستمزدی را دریافت نخواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی؛ دکتر سیدحسن هاشمی  به(ایسنا)، درباره اقدامات انجام شده در زمینه ارقام تعرفه‌ای بخش ویزیت به‌ویژه در درمانگاه‌های بیمارستان‌های دولتی، گفت: امسال ارقام مربوط به ویزیت بخش دولتی را افزایش دادیم و البته این افزایش نرخ را به زمانی که پزشک جهت ویزیت بیمار می‌گذارد، منوط کردیم.

وی افزود: بر این اساس اگر پزشک به ازای هر یک ساعت، بیشتر از هشت بیمار را ویزیت کند، دستمزدی را دریافت نخواهد کرد. در برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله دانشگاه علوم پزشکی یزد سامانه خوبی در این زمینه راه‌اندازی شده است، چراکه گاهی خود پزشک هم متوجه تعداد ویزیت‌ها نیست و سامانه مربوطه به وی تذکر می‌دهد که می‌توانی با سرعت کمتر و وقت بیشتر برای بیمار طبابت کنی. البته اجرای این امر در کل کشور نیازمند زمان است.

وزیر بهداشت گفت: در عین حال معتقدم واقعی شدن رقم‌ها در بخش ویزیت هم نیاز است، اگرچه که ارقام بخش ویزیت را امسال افزایش دادیم اما هنوز با ارقام واقعی فاصله دارد. تاکید می‌کنم که این موضوع به معنی تخلف کردن برخی‌ها نیست و خواهش می‌کنم همه رعایت کنند و کسی از این اعلام نظر صریح سوء استفاده نکند.

وی تاکید کرد: مسلم آن است که در بخش ویزیت هنوز کار داریم و مطالباتی داریم. امیدواریم سازمان نظام پزشکی و جامعه پزشکی در راستای اقدامات انجام شده در حوزه حق‌العلاج و دیگر طرح‌های در حال انجام قدم‌های مثبت و ارزنده را بردارند تا به این ترتیب دولت و مجلس را تشویق کنند برای آنکه اعتبار بیشتری را جهت واقعی شدن خدمات سرپایی و ویزیت اختصاص دهند.

انتهای خبر /

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.