جمعه، 31 فروردین 1403

افزایش تعرفه ها به معنای بالا رفتن درآمد پزشکان نیست

    افزایش تعرفه ها  به معنای بالا رفتن  درآمد پزشکان نیست
افزایش تعرفه لزوما به معنای بالا رفتن درآمد پزشکان در بخش خصوصی نیست زیرا با افزایش هزینه های مردم هجوم به بیمارستان های دولتی برای دریافت خدمات درمانی نیز بیشتر شده است .

 

دکتر محمد مهدی مطهری رئیس نظام پزشکی گرگان در گفتگو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه این تصور که افزایش تعرفه سبب ازدیاد درآمد پزشکان شده  کاملا اشتباه است ؛ اظهار داشت : با اجرایی شدن طرح تحول میزان مراجعه به مراکز درمانی دولتی بیش از گذشته شده است و پزشکان بخش خصوصی بویژه آن دسته از پزشکانی که صرفا از طریق نسخه نویسی کسب درآمد می کنند دچار مشکلات زیادی شده اند.

وی افزود :عمده ترین مشکلی که در طرح تحول پیش آمده  این است که بیمارستان های دولتی  قبل از اجرای این طرح هم با حداکثر ظرفیت خود کار می کردند و بعد از اجرایی شدن طرح تحول نیز بدلیل عدم صدور پروانه مطب خصوصی و اجازه کار در این بخش بسیاری از پزشکان و متخصصان مجبورند با وجود نبودامکانات کافی در بخش دولتی به ارائه خدمت بپردازند.

رئیس شورای هماهنگی استان گلستان با اشاره به اینکه امکانات بخش دولتی در حدی نیست که بتواند از کارایی  یک  متخصص و یا فوق تخصص استفاده کند تصریح کرد: رایزنی هایی با متولیان نظام سلامت در این زمینه صورت گرفته که امیدواریم منشاء اثر باشد.

 

مطهری عمده ترین مشکل اجرای طرح تحول را در استان گلستان ،کاهش تعداد بیماران بستری در بخش خصوصی دانست و گفت: اغلب بیماران به سمت بخش دولتی هجوم می برند وبیمه های مکمل هم مدتهاست پرداخت خوبی نداشتند و اقتصاد بیمارستان های خصوصی با مشکل مواجه شده است.

وی به فعال بودن ستادنظارت بر تعرفه های این استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت : هیچ پرداختی خارج از وجوه تعرفه صورت نمی گیرد و ستادها فعال بوده و نظارت جدی در این زمینه دارند.

به گفته رئیس نظام پزشکی گرگان جنبه های مثبتی در اجرای طرح تحول وجودداردکه از آن جمله می توان به  کاهش سهم پرداخت مردم  از جیب مردم اشاره کرد اما باید به بخش خصوصی هم توجه شده و متولیان سلامت نیز سری به انجمن های علمی تخصصی و سازمان های نظام پزشکی شهرستان ها بزنند و برخی واقعیت ها را مشاهده کنند.

انتهای پیام / ر

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.