جمعه، 10 فروردین 1403

افتتاح اولین بیمارستان فوق تخصصی گردشگری سلامت در کشور

افتتاح اولین بیمارستان فوق تخصصی گردشگری سلامت در کشور
معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی ایران از افتتاح اولین بیمارستان فوق تخصصی گردشگری سلامت در کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی ، دکتر محمد جهانگیری در حاشیه نشست هماهنگی اولین کنفرانس و نمایشگاه گردشگری کشورهای عضو اکو که قرار است مرداد ماه امسال در مازندران برگزار شود، افزود: این کنفرانس، یک رویداد بسیار مهم برای کشور ماست.

وی، هدف از برگزاری این کنفرانس در مازندران را شناساندن مناطق طبیعی و آب و هوایی شمال کشور به کشورهای عضو اکو عنوان کرد و گفت: ما پتانسیل های غیر پزشکی را در گردشگری سلامت دیده ایم که می خواهیم آنها را به مهمانان معرفی کنیم.

جهانگیری با تاکید بر اینکه به غیر از کشور ترکیه بقیه کشورهای عضو اکو نیازمند خدمات سلامت هستند، تصریح کرد: این کنفرانس فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری سلامت است.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی با اشاره به موفقیتهایی که کشورهای ترکیه، مالزی، هند و... در زمینه گردشگری سلامت به دست آورده اند، افزود: بخش خصوصی در این کشورها به صورت فعال وارد عرصه شده و دولتهای آنها نیز حمایت خوبی از بخش خصوصی داشته اند.


وی در همین زمینه ادامه داد: بخش دولتی در این کشورها به هیچ عنوان وارد عرصه گردشگری خدمات سلامت نشده و تنها ناظر بر اجرای این روند است.

جهانگیری با اعلام اینکه در سالیان گذشته نتوانسته ایم بخش خصوصی را در عرصه گردشگری سلامت فعال کنیم، افزود: عدم حمایت موثر دولت از بخش خصوصی، باعث شده نتوانیم در حوزه گردشگری سلامت، به جایگاه واقعی خودمان برسیم.

وی با تاکید بر اینکه در دولت جدید به مقوله گردشگری سلامت و حمایت بخش خصوصی توجه جدی شده است، گفت: بیمارستان شمال در آمل، به عنوان اولین بیمارستان فوق تخصصی در بخش گردشگری سلامت شناخته می شود که با هدف پذیرش بیماران خارجی، از وزارت بهداشت مجوز گرفته است و در زمان برگزاری کنفرانس گردشگری سلامت در مازندران، افتتاح خواهد شد.

معاون سازمان نظام پزشکی به مقایسه قابلیت های ایران و ترکیه در زمینه گردشگری سلامت اشاره کرد و افزود: به جرات می توان گفت که در منطقه از لحاظ امکانات و تجهیزات پزشکی، بی رقیب هستیم. به طوریکه تعداد بیمارستانهای ما از ترکیه بیشتر است و 3 برابر این کشور، تخت بیمارستانی داریم. همچنین به لحاظ وجود متخصصین نیز از ترکیه بهتر هستیم.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.