ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

رییس شورای عالی نظام پزشکی: از اجرای کتاب تعرفه سلامت حمايت ميكنيم

رییس شورای عالی نظام پزشکی: از اجرای کتاب تعرفه سلامت حمايت ميكنيم
رييس شوراي عالي نظام پزشكيی گفت: ابلاغ کتاب تعرفه سلامت، اقدامی است برای اصلاح نظام تعرفه ای در کشور و بیش از این که یک مقوله اقتصادی باشد، یک پدیده رفتار ساز است.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی و به نقل از وب دا،دکتر ایدنی رییس شورای عالی سازمان نظام پزشکی با اشاره به استقبال سازمان نظام پزشکی از اجرای کتاب تعرفه سلامت، گفت: قانون سازمان نظام پزشکی بر حفظ و حمایت از حقوق بیماران و تحقق بخشیدن به ارزش های اخلاقی و اسلامی در حوزه پزشکی تاکید فراوان دارد ضمن این که حمایت از حقوق صنفی شاغلین حرف پزشکی و تلاش در ساماندهی حوزه سلامت نیز یکی دیگر از اهداف این قانون است.
به گفته دکتر اسماعیل ایدنی الزام قانون سازمان نظام پزشکی این است که این سازمان باید در طرح ها و لوایح مربوط به حوزه سلامت مشارکت جدی داشته باشد. تنظیم روابط شاغلین بین حرف پزشکی نیز بسیار مهم است.
وی با اشاره به این که در حال حاضر منازعات درون حرف پزشکی انسجام جامعه پزشکی را تهدید می کند، خاطرنشان کرد: از این رو ورود به حمایت از اجرای کتاب تعرفه سلامت در جهت حل این مشکلات از اهداف مهم سازمان نظام پزشکی است.
دکتر ایدنی ابلاغ این کتاب را اقدامی برای اصلاح نظام تعرفه ای در کشور دانست و افزود: تعرفه بیش از این که یک مقوله اقتصادی باشد، یک پدیده رفتار ساز است.
رییس شورای عالی سازمان نظام پرشکی ضمن اشاره به این که متاسفانه تا به حال بسیاری از بد اخلاقی ها در حوزه سلامت دیده نمی شد، گفت: در ضمن سهم سلامت نیز از تولید ناخالص ملی مناسب نبود و سازمان های بیمه گر چه بیمه های پایه و چه تکمیلی در انجام تعهداتشان تاخیر داشتند. این روند زمینه ای را فراهم کرده بود که دریافت های غیرمتعارف و رابطه ناسالم بین پزشک و بیمار افزایش یابد.
به گفته وی اگر بخواهیم این مسائل را حل کنیم باید یک برنامه ریزی داشته باشیم. طرح تحول سلامت یکی از این برنامه ریزی ها بود که ضمن آسیب شناسی مشکلات، در فاز اول بسیار از آنها را حل کرد و مهمترین هدف نظام سلامت یعنی ایجاد عدالت در سلامت و کاهش میزان پرداخت از سوی مردم با اجرای این طرح در بیمارستان های دولتی محقق شد.
دکتر ایدنی در ادامه افزود: در حال حاضر در این مرحله از طرح تحول سلامت یعنی اجرای کتاب تعرفه سلامت، فرایندهای رفتاری را نیز در جامعه پزشکی تغییر خواهیم داد. چون بازار سلامت یک بازار پویا است و بازیگران زیادی هم دارد. اگر بدون برنامه این تغییرات را ایجاد کنیم، نتیجه مطلوب به دست نخواهد آمد.
وی در پایان با بیان این که در حال حاضر روابط بین صنف و حاکمیت و بیمار و درمانگران و شاغلین حرف پزشکی، تضادهای زیادی دارد، گفت: با یکسان شدن ارزش نسبی خدمات این تنازعات کم می شود و  هدف نهایی یعنی عدالت در سلامت محقق خواهد شد.
انتهای پیام / 
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.