پنجشنبه، 9 فروردین 1403

تبریک و تسلیت رئیس کل سازمان نظام پزشکی به خانواده شهید مدافع حرم

رئیس کل سازمان نظام پزشکی به همراه معاونین، مدیران و پرسنل این سازمان شهادت مدافع حرم شهید مرتضی کریمی را تسلیت و تهنیت گفت.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی، دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام نظام پزشکی طی مراسمی در نمازخانه سازمان با دلداری از برادر شهید مرتضی کریمی شهید مدافع حرم اظهار داشت: بسیار مهم است که مردم نپندارند افرادی که به فیض شهادت نائل می شوند، مرده اند.

وی خاطرنشان کرد: فوت  پدیده ای است که سرنوشت محتوم همه پدیده های زیست شناسی است اما در این میان شهدا زنده و از استثنائات محسوب می شوند.

زالی با اشاره به آیاتی از کلام خدا ابراز داشت: خداوند در قران می فرماید شهدا را ارتزاق کرده و حیات مستمری را به صورت مادی و معنوی به آن ها داده ایم که البته در مورد شهدا بیشتر ارتزاق معنوی مد نظر است.

وی ادامه داد: جایگاه ویژه شهدا نزد خداوند به گونه ای است که دارای ویژگی شفاعت کننده هستند. شفیعان در محشر پس از ائمه و افراد خاص مورد نظر حضرت باری تعالی، شهدا هستند چرا که از جایگاهی ممتاز و استثنایی برخوردارند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به برادر این شهید بزرگوار آقای مصطفی کریمی که جزو پرسنل خوش خلق و وظیفه شناس نظام پزشکی محسوب می شوند، عنوان کرد: برادر جنابعالی توفیق داشتند به این جایگاه رفیع نائل شوند و به شما که در چنین خانواده محترم و برجسته ای رشد یافته اید، تبریک می گویم.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از شهادت به علت فقدان فیزیکی فرد در خانواده تلخ است، افزود: اما بخش مهم و زنده ای دارد که خانواده ای از نظر معنوی و بالندگی اجتماعی به نقطه ای رسیده که چنین شهیدی را تقدیم انقلاب و ارزش های انقلاب کرده است.

زالی شهید مرتضی کریمی را نمادی از رهروی ارزش های الهی و فیض مستمر الهی دانست و گفت: به همین علت ما به خانواده این بزرگوار، تبریک، تهنیت و تسلیت عرض می کنیم چرا که افراد نادری هستند که می توانند به این قله معنوی دست یابند و شهید مرتضی کریمی نیز به علت وجاهت معنوی بالا بر بلندای این قله قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه پس از دفاع مقدس به نظر می رسید مسیر شهادت در کشور بسته شده است، خاطرنشان کرد:اما شهدای مدافعین حرم نشان دادند که مسیر شهادت همچنان مفتوح است و امروز این افتخاری برای سازمان نظام پزشکی محسوب می شود که خانواده این شهید بزرگوار را در میان خود دارد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی خود را در این مهم شریک دانسته و برای خانواده آن مرحوم آرزوی سلامتی و صبر دارد، گفت: خداوند کمک کند به احترام ان شهید بزرگوار، همه آحاد مردم ایران مصداق شفاعت وی باشند و از فیوضات معنوی خاص وی بهره مند گردند.

وی در پایان اظهار داشت: شهدا نعمت های الهی هستند که برکت نظام جمهوری اسلامی محسوب شده و اگر آن ها نباشند، کشور ما تا این حد در میان کشورهای منطقه از امنیت برخوردار نخواهد بود و این ماحصل افرادی است که در خط مقدم به عنوان مدافعین حرم تلاش می کنند امروز در کشور با امنیت زندگی کنیم.  

انتهای پیام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.