پنجشنبه، 9 فروردین 1403

نامه رئیس نظام پرستاری در پاسخ به پیام تسلیت رئیس نظام پزشکی؛ پرستاران و پزشکان دو بال نظام سلامت هستند

رئیس کل سازمان نظام پرستاری، از پرستاران و پزشكان به عنوان دو بال نظام سلامت یاد کرد و گفت: طی دو سال اخير، جامعه پزشکی و پرستاری کشور، به كرات مورد هجمه قرار گرفته اند.
دکتر علی محمد آدابی رئیس کل سازمان نظام پرستاری در نامه ای از پیام تسلیت دکتر علی رضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در پی درگذشت پرستار رضایی، تشکر کرد.

در این نامه آمده است: احتراما ضمن تشكر از اظهار همدردي جنابعالي با جامعه پرستاری، مراتب تسليت آن برادر بزرگوار به خانواده سوگوار و دردمند پرستار سيد محمد رضايي ثاني ابلاغ شد.

در ادامه عنوان شده است: پرستاران و پزشكان به عنوان دو بال نظام سلامت پيوسته با خطر ابتلا به انواع بيماری هاي مهلک نظير ايدز، هپاتيت، آنفلرانزای خوكي و... ، روبرو هستند و در عين حال وقفه اي در ارائه خدمت به بيماران نداشته اند. حفظ و صيانت از نيروي كار ايجاب مي كند، ايجاد ايمني شغلی و رعايت بهداشت محيط كار كه مي تواند تا حد زيادي از مخاطرات محيط كار اين دو قشر نستوه بكاهد در دستور كار قرارگيرد .

متأسفانه و به ويژه طي دو سال اخير، پزشكان و پرستاران، به كرات مورد هجمه و حمله رسانه ای و اهانت و بي مهری از سوی مردم، بيمار و همراهان واقع گرديده اند.

اميد است مسئولان و دست اندركاران ضمن ريشه يابي علل وقوع اين حوادث و بهره گيري از نظرات كارشناسي و ارزشمند سازمان نظام پزشكي و سازمان نظام پرستاري ، نسبت به فرهنگ سازی و اصلاح اين روند زيانبار در جامعه و نظام سلامت ، اقدام نمايند. توفيق روزافزون جنابعالي و همكاران ارجمند را از درگاه ايزد منان خواهان و خواستارم.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.