پنجشنبه، 9 فروردین 1403

برگزاری انتخابات الکترونیک مبتنی بر رعایت عدالت و حق انتخاب است

برگزاری انتخابات الکترونیک مبتنی بر رعایت عدالت و حق انتخاب است
رییس انجمن پزشکان عمومی ایران با اشاره به این که برگزاری انتخابات بصورت الکترونیک امکان حضور پزشکان بیشتری را فراهم می کند،گفت: رعایت عدالت و حق انتخاب یکی از ضروریات برگزاری انتخابات بصورت الکترونیک است.

عباس کامیابی رییس انجمن پزشکان عمومی ایران در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیک در جامعه پزشکی بیان داشت : فلسفه برگزاری انتخابات مبتنی بر حق انتخاب و رعایت عدالت دراین فرآیند است و اگر میانگین حضور در انتخابات بواسطه الکترونیکی شدن بالا رود بطور حتم عدالت در انتخابات بهتر بوده و حق انتخاب رعایت شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف انتخابات شایسته گزینی است،افزود: پس از بررسی های لازم باید نتیجه گیری شود که برگزاری انتخابات بصورت الکترونیک بهتر است یا به شیوه سنتی اما در حال حاضر می توان گفت که الکترونیکی شدن انتخابات می تواند امکان حضور پزشکان بیشتری را در این فرآیند فراهم کند.

وی با بیان این که عده ای انگیزه حضور در انتخابات را نداشته و برخی نیز بین رای دادن یا ندادن مردد مانده اند، ادامه داد: انتخابات الکترونیک علاوه بر سهولت دسترسی می تواند انگیزه افرادی را که برای حضور در انتخابات مردد هستند ، بیشتر کرده و آنها را مایل به حضور در این فرآیند کند.

کامیابی عدالت بیشتر و سهولت دسترسی را از جمله مزایای الکترونیکی شدن انتخابات دانست و گفت: کاهش تاثیر مرکز نشینی در فرآیند انتخابات و برابری تعداد آراء در شهرستان ها از دیگر مزایای الکترونیکی شدن انتخابات است.

رییس انجمن پزشکان عمومی به وجود مجامع الکترال برای برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیک اشاره کرد و بیان داشت : علاوه بر بستر سازی های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیک باید تشکیلات و مجامع هم الکترال باشند یعنی در شهرستان های مختلف هم زمان انتخابات برگزار شده و به تناسب افراد شرکت کننده نمایندگانی در مجمع عمومی حضور داشته باشند تا حضور همه  افراد با وجود این نمایندگان تسهیل شود.

وی به امنیت انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت : برگزاری انتخابات بصورت الکترونیک یک شیوه جدید است که تاکنون تجربه نشده است بنابراین صیانت از آراء رای دهندگان یک امر مهم و جدی است که در انتخابات انجمن پزشکان عمومی تمامی تلاش ها بر این است  تا نظارت ها کافی باشد .

رییس انجمن پزشکان عمومی ایران ضمن اشاره  به انتخابات پیش روی این انجمن اذعان داشت : انجمن پزشکان عمومی ثبت نام شرکت کنندگان را بصورت الکترونیک انجام می دهد و سپس کارت الکترونیکی برای اعضا به آدرس پستی آن ها ارسال می شود که در طی  این فرآیند تشخیص هویت شرکت کنندگان نیز انجام می شود.

به گفته کامیابی اگر تمامی جوانب و شرایط برای برگزاری انتخابات الکترونیک فراهم شود، در مقایسه با شیوه سنتی بسیار بهتر و کارآمد تر خواهد بود، ضمن آن که سهولت دسترسی را برای حضور افراد بیشتری فراهم می کند.

انتهای پیام/ ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع الزامی است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.