جمعه، 10 فروردین 1403

تجربه موفق یک بیمارستان خصوصی در بحران شهری /عیادت زالی از یک آتش نشان

تجربه موفق یک بیمارستان خصوصی در بحران شهری /عیادت زالی از یک آتش نشان
​در پی حادثه دلخراش آتش سوزی و تخریب ساختمان پلاسکوی تهران 9 نفر از مصدومان این حادثه که هشت نفر از آنان آتش نشانان حاضر در محل بودند به بیمارستان پارس منتقل شدند.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی 30 دی ماه سال جاری ساختمان پلاسکو واقع در چهارراه استانبول تهران طعمه حریق شد و پس از سه ساعت آتش سوزی کل ساختمان تخریب و جمعی از آتش نشانان فداکار به شهادت رسیده و تعدادی نیز مصدوم و به بیمارستان های اطراف برای انجام اقدامات درمانی منتقل شدند.

پس از وقوع حادثه ساختمان پلاسکو ؛ بیمارستان پارس با تشکیل کمیته بحران و انجام بررسی های لازم آمادگی خود را برای ارائه تمام خدمات درمانی لازم به مصدومان این حادثه اعلام نموده و بلافاصله 9 نفر از آسیب دیدگان که هشت نفر آنها آتش نشان بودند به این بیمارستان منتقل می شوند که پنج نفر بطور سرپایی درمان شده و دو نفر هم پس از چند ساعت بستری شدن در اورژانس مرخص می شوند.

فخرالدین گودرزی آتش نشان 37 ساله ای است که دچار شکستگی شده و هم چنان در این بیمارستان بستری و تحت درمان است .امروز 3 بهمن ماه علیرضا زالی رییس کل سازمان نظام پزشکی با هیات همراه خود در بیمارستان پارس حضور یافته و از نزدیک در جریان روند درمان این آتش نشان فداکار قرار گرفت.

معظمی مدیر عامل بیمارستان پارس حال عمومی وی را مطلوب اعلام کرد و گفت : تمام اقدامات درمانی لازم برای بهبود وضعیت جسمانی این آتش نشان مصدوم انجام شده و تا بهبودی کامل در این بیمارستان بستری است.

علیرضا زالی رییس کل سازمان نظام پزشکی نیز ضمن تشکر و قدردانی از رشادت های پرسنل آتش نشانی و آرزوی شفای عاجل برای فخرالدین گودرزی آتش نشان بستری در بیمارستان پارس اظهار داشت : بیمارستان ها و تیم های پزشکی مشارکت جدی در ارائه خدمات درمانی به مصدومان حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو داشته اند و در همان ساعات اولیه حادثه طی تماسی که با بیمارستان خصوصی پارس داشتم ، مدیر عامل آن اظهار آمادگی کامل برای پذیرش مصدومان این ضایعه نمود.

وی با اشاره به این که پس از وقوع حادثه از سوی انجمن صنفی بیمارستان های خصوصی به وزارت بهداشت اعلام آمادگی کامل برای پذیرش مصدومان  بصورت رایگان در کنار بیمارستان های دولتی و آموزشی نمودیم ،  بیان داشت : فضای غمناک و تلخی بر شهر حاکم است و مردم از این حادثه بسیار متاثر هستند و احساسات عمومی جریحه دار شده است.

زالی با بیان این که همکاران ما در حوزه آتش نشانی پرچم داران مسوولیت اجتماعی هستند افزود :  نوع کار این هموطنان به گونه ای است که دائما در معرض خطر قرار دارند و با توجه به این که در طول دوران طبابت خود تعدادی از این جانفشانان را مورد عمل جراحی قرار داده ام از نزدیک با سختی کار و روح ایثارگری آنها آشنا هستم.

رییس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که قهرمانان اصلی این فاجعه آتش نشانان هستند و سایر گروهها کمک کننده به آن ها هستند اذعان داشت : مدال افتخار ملی را باید به سینه  استوار آتش نشانان نصب کرد زیرا کار با صعوبت و سختی دارند.

وی لفظ شهادت را زیبنده آتش نشانان دلاوری دانست که زیر آوار ساختمان پلاسکو مانده اند و تصریح کرد : جانفشانی این آتش نشانان هیچ تفاوتی با تلاش و مجاهدت مدافعان حرم و کسانی که از منافع ملی  دفاع می کنند ؛ ندارد.

زالی به سختی های کار آتش نشانان اشاره کرد و گفت :  باید درس های مهمی از این حادثه گرفت که مهم ترین آن احترام ملت ایران به جامعه خدوم و متواضع آتش نشانی است و هیچ چیز جای این اعتبار اجتماعی را نمی گیرد.

 

وی به عاطفه عمومی و خودجوش مردم اشاره کرد و بیان داشت : حادثه ساختمان پلاسکو به تجلی عاطفه عمومی تبدیل شده است و نقطه هدف متمرکز آن قهرمانان آتش نشانی هستند.

گفتنی است در حین عیادت مسوولان سازمان نظام پزشکی از آتش نشان بستری در بیمارستان پارس ؛امید سیاوش آبکناری یکی از آتش نشانانی که به عیادت همکار خود فخرالدین گودرزی آمده بود به نمایندگی از جامعه آتش نشانان یکسری از نقطه نظرات را به دکترزالی ریاست کل ساز مان نظام پزشکی انتقال داد و خواستار رسانه ای شدن و پیگیری مسوولان مربوطه شد.

وی با اشاره به این که آتش نشانان مشکلات زیادی دارند که نمی توان از آن ها چشم پوشی نمود بیان داشت : هنوز آتش نشانی در زمره مشاغل سخت قرار نگرفته است و با حقوق اندک کارگری به خدمت رسانی می پردازند.

آبکناری افزود : اگر قرار است مرگ همکاران ما را جبران کنند با چند مصوبه می توان این کار را انجام داد اما پس از هر حادثه ای جانفشانی های این قشر از یادها می رود و کسی نمی داند با چه معضلاتی مواجه هستیم.

وی درخواست دفترچه بیمه هنگام مراجعه آتش نشانان با لباس حریق به مراکز درمانی را از دیگر مشکلاتی عنوان کرد که با آن دست به گریبان هستند و گفت : امیدوارم مسوولان در پی وقوع حادثه پلاسکو  به سختی کار آتش نشانان  و ناچیز بودن حقوقشان جدی تر نگریسته و فکری به حال وضعیت معیشتی آنها کنند .

ریاست کل سازمان نظام پزشکی نیز قول مساعدت و همکاری با آتش نشانان را در مراجعه به بیمارستان ها داد و اظهار کرد : در حد توان خود نامه نگاری های لازم را برای انتقال نقطه نظرات شما به مسوولان مربوطه انجام خواهیم داد و از خداوند متعال خواستار شفال عاجل برای مصدومان این حادثه بویژه آتش نشانان فداکار و صبر جزیل برای خانواده های داغدار آنان هستیم.

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.