جمعه، 10 فروردین 1403

داروسازان به یاری سیل زدگان شتافتند

داروسازان به یاری سیل زدگان شتافتند
رئیس شورای هماهنگی داروسازان استان خوزستان با اشاره به حضور فعال و گسترده داروسازان همگام با جامعه پزشکی برای کمک به سیل زدگان استان گفت : از همان ساعات اولیه سیل، داروسازان با هماهنگی معاونت غذا و داروی دانشگاه استان، با تهیه دارو، لوازم بهداشتی و سلولزی، شیر خشک و سایر اقلام مورد نیاز به یاری سیل زدگان شتافتند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل؛ دکتر منصور آرزومند، عضو شورایعالی نظام پزشکی در خصوص اقدامات انجام شده جهت یاری رساندن به سیل زدگان استان خوزستان اظهار کرد:علاوه بر مشارکت گسترده داروسازان استان خوزستان، سایر انجمن ها و همکاران از سراسر کشور کمک های نقدی و غیر نقدی داشتند و تاکنون بیش از 10 میلیارد ریال برای کمک به هموطنان و آسیب دیدگان ناشی از سیل جمع آوری شده و همچنان جمع آوری کمک ها ادامه دارد.
وی  در ادامه از گستردگی صدمات ناشی از سیل در استان خبر داد و گفت: با توجه به مشارکت داروسازان استان خوزستان که بیش از 600 نفر هستند از همان ساعات اولیه، درب انبارهای داروخانه ها باز شده و داروها، لوازم بهداشتی و ملزومات سلولزی در اختیار دانشگاه قرار گرفت تا به طور مناسب بین آسیب دیدگان توزیع شود.
به گفته وی ، در حال حاضر تنها بخشی که کمترین معضل و درخواست را در مناطق سیل زده استان خوزستان دارد، حوزه بهداشت و درمان و به ویژه دارو است و در حال حاضر هیچ مشکلی از لحاظ تامين دارو، شیرخشک، .... وجود ندارد .
عضو هیئت مدیره نظام پزشکی شهرستان اهوازبا اشاره به استمرار بحران سیل در استان خوزستان ، از تشکیل ستاد بحرانی در همین راستا در معاونت غذا و داروی استان خبرداد و تصریح کرد: این ستاد با همکاری انجمن داروسازان،هلال احمر،بسيج جامعه پزشكى،معاونت بهداشت و درمان دانشگاه و نماينده شركتهاى پخش دارویى برای سازمان دهی و ساختار بخشی به خدمات و کمک های بعدی در حوزه دارو ،شير خشك تشکیل شده است .
آرزومند، با بیان اینکه حجم آب موجود پشت سدها و بارندگی ها حاکی از ادامه وضع موجود تا تخلیه این آب ها دارد، یادآور شد: علاوه بر اقدامات انجام شده، با هماهنگی های بعمل آمده در كنار تامين داروى گروههاى جهادى دانشگاه و تامين نيروى متخصص داروساز به درخواست معاونت دارو دانشگاه، طی روزهای آتی داروخانه سیاری توسط انجمن داروسازان استان برای کمک هر چه بیشتر در مناطق سیل زده راه اندازی می شود.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.