پنجشنبه، 9 فروردین 1403

ضرورت احیای معاونت پارلمانی سازمان نظام پزشکی

ضرورت احیای معاونت پارلمانی سازمان نظام پزشکی
عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی گفت : طی یکسال و نیم اخیر که سازمان نظام پزشکی فاقد معاونت پارلمانی بوده، بدنه شورای عالی با مجلس هیچ ارتباطی نداشته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ، دکتر بهنام عباسیان عضو دندانپزشک شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به این که با احیای معاونت پارلمانی و حقوقی سازمان می توانیم به اهداف و زیرساختهای مورد نظر در جامعه پزشکی دست پیدا کنیم ، بیان کرد : در طی یکسال و نیم اخیر که معاونت پارلمانی و حقوقی سازمان نظام پزشکی منحل شد کسی پیگیر امور حقوقی جامعه پزشکی نبود و عملا ارتباط بدنه شورای عالی با مجلس شورای اسلامی از بین رفت .

وی افزود : با توجه به هجمه هایی که علیه جامعه پزشکی وجود دارد و سایر مشکلات عدیده ای که پزشکان با آن دست به گریبان هستند باید از ظرفیت مجلس شورای اسلامی برای بیان دیدگاهها و انتقال نقطه نظرات جامعه پزشکی استفاده کنیم تا مسائل مرتبط با جامعه پزشکی از اهمیت و توجه لازم برخوردار شود.

وی با اشاره به این که جامعه پزشکی نسبت به تلطیف بسیاری از قوانین که در مجلس مصوب شد اقدامات لازم را انجام داد، تصریح کرد : بهتر است قبل از تصویب قانونی که مرتبط با جامعه پزشکی و نظام سلامت است ، سازمان نظام پزشکی به عنوان خانه صنفی پزشکان در جریان آن قرار گیرد و این امر با احیای دوباره معاونت پارلمانی و حقوقی سازمان نظام پزشکی میسر است .

دکتر عباسیان با بیان این که در برهه ای از زمان قرار داریم که کارها با خواهش و تمنا به پیش نمی رود ادامه داد: باید در چارچوب موازین قانونی و با استفاده از توانمندی های موجود در جامعه پزشکی و ارتباط با بدنه دولت نسبت به رفع مشکلات نظام سلامت گام برداریم .

عضو شورای عالی نظام پزشکی با مشکلات معیشتی پزشکان اشاره کرد و گفت : دولت تورم را معادل 20 درصد اعلام کرده و این در حالی است که تعرفه های خدمات پزشکی طی دو سال اخیر 5 درصد هم افزایش نداشته است و نباید نقصان های مالی  از جیب پزشکان پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد : جامعه پزشکی نیز همانند سایر مردم مشکلات معیشتی خود را دارد اما همواره در کنار مردم بوده و حتی همان افزایش ناچیز تعرفه ها را از مردم دریافت نمی کنند چون می دانند که توان مالی مردم پایین است اما باید دولت فکری به حال این وضعیت کند و با تشکیل معاونت پارلمانی و حقوقی در سازمان نظام پزشکی می توان مشکلات را به گوش دولتمردان رساند و این امر نهایتا به نفع مردم نیز خواهد بود.

انتهای پیام

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.