ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

نتایج کارشناسی تعرفه ها ی 95 قبل از پایان سال جاری مشخص می شود

نتایج نهایی کارشناسی شده تعرفه های 95 قبل از پایان سال جاری مشخص و پس از تصویب در صحن شورایعالی به عنوان موضع رسمی شورایعالی نظام پزشکی در خصوص تعرفه ها اعلام می شود

 

دکتر نوید ناصری عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار نظام پزشکی در خصوص اقدامات انجام شده برای تعرفه های سال 95 اظهار داشت : موضوع تعرفه گذارى خدمات پزشكى سال ٩٥ در برنامه كارى كميسيون تعرفه هاى شورايعالى قرار داشته و جلساتى هم در اين زمينه برگزار شده است اما هنوز در داخل به نتيجه نهايى نرسيده است.

وی با اشاره به اینکه درجلسه شورايعالى مورخ آبان ماه ٩٤،  گزارشى مبسوط از نتايج حاصل از جلسات كميسيون تعرفه ارائه شد ؛ بیان داشت :  علاوه بر تعيين ارزش واقعى خدمات تشخيصى- درمانى پزشكى و پيراپزشكى مشمول قانون نظام پزشكى بر استفاده از پتانسيل تمامى مراجع ذيربط و صاحب نظر از جمله انجمنهاى علمى-تخصصى پزشكى و سازمانهاى نظام پزشكى سراسر كشور و بررسى نظرات سازمانهاى بيمه گرنیز تاکید شد.

 

وی افزود : در این جلسه مقرر شد نتايج نهايى كارشناسى شده تعرفه قبل از پايان سال جارى مشخص شود و پس از تصويب در صحن شورايعالى، به عنوان موضع رسمى شورايعالى نظام پزشكى در خصوص تعرفه ها قلمداد شود.

ناصری ادامه داد : همچنين مقرر شده است ايرادات و اشكالات كتاب ارزش گذارى نسبى خدمات سلامت نيز مشخص و اصلاح گردد.

 

***احصاء ارزش نسبی خدمات دندانپزشکی بر اساس کتاب مرجع جهانی

عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی در خصوص تعرفه های متفاوت دندانپزشکی نیز اذعان داشت :در مورد تعرفه خدمات دندانپزشكى در جلساتى كه در سازمان نظام پزشكى و وزارت تعاون و رفاه با حضور نمايندگان نظام پزشكى و انجمن دندانپزشكى برگزار شد ،مقرر گرديده تا ارزش نسبى  تمام خدمات تشخيصى - درمانى دندانپزشكى براى نخستين بار در ايران بر اساس كتاب مرجع جهانى تعرفه هاى دندانپزشكى احصاء شود.

وی افزود : همچنین قرار است بر اساس شرايط اقتصادى و بومى كشورمان، يكسرى تغييرات و تخفيفات در قيمت خدمات لحاظ شود و سازمانهاى بيمه گر نيز از اين مصوبه تبعيت نمايند.

وی ادامه داد : اين موضوع هم اکنون در دست كارشناسى است و اميدواريم نتايج آن در ماه آينده در اختيار شورايعالى قرار گيرد تا به عنوان موضع رسمى شورايعالى و سازمان نظام پزشكى اعلام گردد.

ناصری خاطرنشان کرد : بدون شك تعيين تعرفه خدمات دندانپزشكى با توجه به تنوع و وابسته بودن آن به مواد و تجهيزات متنوع موجود در بازار ايران، مى تواند از تنوع تعرفه هاى خدمات دندانپزشكى و تكثر آنها در مطبها و كلينيكهاى مختلف تا حدود زيادى جلوگيرى نمايد و بيماران و مراجعين نيز از حس امنيت اقتصادى و اعتماد بيشترى به هنگام مراجعه به دندانپزشكى برخوردار باشند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.