پنجشنبه، 9 فروردین 1403

لزوم فراجناحی و غیر سیاسی بودن فضای انتخابات نظام پزشکی

رئیس جمعیت مامایی ایران طی نامه ای طی یادداشتی به لزوم فراجناحی و غیرسیاسی بودن فضای انتخابات نظام پزشکی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در این یادداشت آمده است :

انتخابات نظام پزشکی در نظام جمهوری اسلامی نمادی از دموکراسی تام در جامعه فرهیخته و متخصص گروه پزشکی است. امتیاز خاص سازمان‌های مردم نهاد و مؤسسات غیر دولتی، اجتناب از سیاسی کارهای‌هایی است که در برخی موارد شالوده انتخابات را در هم می‌شکند. بی‌تردید شرکت کاندیداهای علاقمند در انتخابات بر اساس همدلی، عرق صنفی و تلاش جهت ارتقای کیفی و کمی خدمات پزشکی در جامعه است و تخلیط گرایشات سیاسی و جناحی در روند فرایند چه در مراحل اجرایی انتخابات و چه در تصمیمات متخذه اعضای منتخب تأثیر به سزایی خواهد داشت.

یکی از پیش شرط‌های شرکت گسترده اعضای سازمان در انتخابات نظام پزشکی، پرهیز از سیاسی کاری‌ها و سیاسی بازی‌ها در امر انتخابات است که متضمن حضور اعضای توانمند و جوان در میدان انتخابات خواهد بود ارائه ایده‌های خلاقانه و راهبردی زمانی محقق خواهد شد که در فضایی امن، انتخاباتی سالم برگزار گردد.

از سویی لزوم حضور پر رنگ کارشناسان پروانه‌دار در انتخابات نظام پزشکی، دغدغه‌ای است که می‌بایست برای تحقق این امر راهکارهای اجرایی توسط متولیان امر اندیشیده شود.

یکی از راهکارهای مهم و اساسی در این راستا، افزایش تعداد منتخبین گروه کارشناسان پروانه‌دار متناسب با تعداد اعضای آن گروه در سازمان و اصلاح قوانین موضوعی این حیطه است. بلا شک در کلان شهرهایی که تعداد اعضای سازمان نظام پزشکی در برخی گروه‌ها چشمگیر است، سهم یک نفری هیأت مدیره نظام پزشکی (معادل با شهرستان‌های کوچک)، نه تنها عادلانه نیست بلکه پاسخگوی نیازهای صنفی گروه‌های موصوف در کلان شهرها هم نخواهد بود.

در پایان از کلیه گروه‌های پزشکی بالاخص گروه مامایی سراسر کشور دعوت به عمل می‌آید با شور و علاقه‌ای وصف ناشدنی در پای صندوق‌های انتخابات نظام پزشکی حاضر گردند و با انتخاب کاندیداهای مورد نظر و اصلح، دین خود را در راستای ارتقای صنفی ادا نمایند. قطعاً حضور هر چه افزون‌تر اعضای سازمان در میدان انتخابات، صحه‌گذاری مجددی بر نقش سازمان نظام پزشکی در اعتلا و رفع دغدغه‌های گروه‌های مختلف پزشکی در سراسر میهن عزیز اسلامی‌مان خواهد بود.

 

ومن الله التوفیق

زهرا عابدی

ریاست جمعیت مامایی ایران

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.