پنجشنبه، 9 فروردین 1403

در نامه ای به رییس کمیسیون تلفیق مجلس عنوان شد

روابط پزشک و بیمار از نوع خرید و فروش کالا نیست / سلامت جامعه تحت تاثیر قرار می گیرد.

رییس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان یزد در نامه ای به رییس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، موضوع الزام جامعه پزشکی به استفاده از پایانه فروشگاهی را مورد اشاره قراردادو گفت: تصویب این طرح به نفع پزشک و بیمار نیست و می تواند سلامت جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، در نامه دکتر احمدحائریان رییس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان یزد، خطاب به غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی عنوان شده است: نوع و ماهیت تعاملات پزشک و بیمار از مقوله خرید و فروش کالا نیست و اصولا خدمات بخش سلامت که در اقصی نقاط کشور و به صورت شبانه روزی برای آحاد مردم شریف کشور ارایه می شود مشمول تعاریف و قوانین فعالیتهای اقتصادی نمیباشد.

در متن نامه رییس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان یزد آمده است:

 

جناب آقای غلامرضا تاجگردون

ریاست محترم کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی


با سلام و احترام و آرزوی تندرستی

با توجه به مصوبه مورخ ۲۴ دیماه کمیسیون محترم تلفیق، در خصوص الزام پزشکان، پیراپزشکان، داروسازان و دامپزشکان به داشتن پایانه فروشگاهی از ابتدای سال ۱۳۹۸، موارد زیر را به استحضار میرسانم.

الف- نوع و ماهیت تعاملات پزشک و بیمار از مقوله خرید و فروش کالا نیست و اصولا خدمات بخش سلامت که در اقصی نقاط کشور و به صورت شبانهروزی برای آحاد مردم شریف کشور ارائه میشود مشمول تعاریف و قوانین فعالیتهای اقتصادی نمیباشد، به طوریکه دیوان عدالت اداری نیز، صاحبان حرف پزشکی را مشمول گزارش معاملات فصلی ندانسته است.

ب- اگر قصد نمایندگان محترم، جلوگیری از عدم پرداخت مالیات حقه اصناف است، قطعا جامعه پزشکی اولین هدف این نوع مصوبات نخواهد بود.

ج- با توجه به مشخص بودن فعالیتهای شاغلین بخش سلامت (سوابق موجود در سازمانهای بیمهگر)، محاسبه مالیات همکاران ما به آسانی امکانپذیر بوده و این بخش از جامعه از خوشحساب ترین مودیان مالیاتی هستند.

د- تصویب و حتی طرح این موضوع در باره صنفی، که نوعدوستی، از خودگذشتگی، آمادگی شبانهروزی برای خدمت، از اصول مسلم تعامل آن با جامعه است، باعث القاء نگرشی به جامعه خدوم پزشکی خواهد شد که مسلما به نفع اعتماد عمیق و متقابل بین پزشک و بیمار نخواهد بود و در نتیجه میتواند سلامت جامعه را متأثر نماید.

در خاتمه، از جنابعالی و اعضاء محترم کمیسیون تلفیق تقاضا دارم، در خصوص حذف تبصره موصوف اقدام بفرمایید.

 


دکتر احمد حائریان

رئيس شورای هماهنگی نظام پزشكي استان يزد

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.