جمعه، 31 فروردین 1403

بي توجهي به خدمات ارزنده جامعه پزشكي عوارض بسیاری را در پی خواهد داشت

بي توجهي به خدمات ارزنده جامعه پزشكي عوارض بسیاری را در پی خواهد داشت
دکتر لاله تدین عضو هیات رئیسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه خدمات پزشکی به دلیل گستردگي خدمات وپيشرفت تكنولوژي هزینه بر است گفت : با توجه به اینکه اکثر خدمات پزشکی ؛ناگهانی و نیاز به هزینه فوری دارد ، صنعت بیمه ای باید این خدمات را پوشش دهد تا مردم دغدغه هزینه نداشته باشند .
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل؛ دکتر لاله تدین عضو هیات رئیسه مجمع عمومی: با اشاره به اینکه چشم پوشی از افزایش مناسب تعرفه های پزشکی عوارض سوء بسیاری دارد اظهار کرد : نمیتوان با اعلام نمودن تعرفه های غيرواقعي خدمات پزشکی؛ کمکی به عرصه بهداشت وسلامت و نیز خدمت رسانی به مردم کرد.
معاون نظارت و برنامه ریزی نظام پزشکی شیراز ادامه داد: مي بايست با توجه به فاكتورهاي متعدد دركارشناسي تعرفه، تعرفه واقعی را اعلام نمود که متاسفانه در کشور ما تاكنون این اتفاق نیفتاده است.تا 60 سال قبل ، ارايه خدمات پزشكي عمدتا دربیمارستانهای دولتی و يامحكمه هاي طبابت ارايه مي شد وبخش عظيمي ازمردم ازحداقل خدمات هم محروم بودند.
وی با اشاره به پیشرفت های پزشکی طی سه ، چهار دهه اخير وافزايش مهارتها وارايه خدمات ارزنده دركشور و عدم نيازبه سفربه خارج وخروج ارز  یادآور شد : به حق است که با توجه به شرایط کنونی کشورمان، به خدمات جامعه پزشکی بهای بالاتری داده شود .
دکتر تدین با بیان اینکه شرایط مردم را درک میکنیم و اي كاش ضرورتي براي افزایش تعرفه ها به صورت سالیانه نبود افزود : با توجه به افزایش همه اقلام مورد نیاز مردم و تورم بالا ، لازم است نگاهی منطقی به عرصه پزشکی صورت پذیرد .
وی گفت : هر چند کوتاهی شورای عالی بیمه ، وزارت بهداشت و نهایتا جمع بندی هیات دولت در ظاهر منعکس کننده این است که تعرفه های خدمات پزشکی کنترل شده است ولی این موضوع علاوه بر نارضایتی جامعه پزشکي(پزشكان دندانپزشكان گروههاي پروانه دار و...) ،متقابلا نارضایتی مردم را در بر خواهد داشت . مهاجرت چشمگیر نیروهای ارزشمند پزشکی از جمله عوارض سوء بی توجهی ها بوده ؛بي توجه به اينكه چه سرمايه عظيمي صرف تربيت آنان شده وبه يكباره از كشور جدا مي شود .
نرخ ناعادلانه سرانه پزشكان خانواده نمونه بارزي از اين بي توجهي به خدمات پزشكي بوده چراكه اين مقوله بطورخاص بارهزينه بردوش مردم نبوده ومي بايست دقيقا از منابع اختصاص يافته قانوني پرداخت شود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر درصد منطقی افزایش تعرفه ها چه مبغلی است خاطرنشان کرد : بهتراست درصدی برای افزایش منطقی تعرفه ها عنوان نکنم ، زیرا درصد ناخوشایندی خواهد بود چرا که طی یکسال گذشته همه اقلام مورد نیاز مردم درطول چند نوبت افزایش قابل توجهی داشته و از آنجاكه جامعه پزشکی برای تامین مواد، تجهیزات و دستگاههای مورد نیاز ارايه خدمات پزشكي ودندانپزشكي به ناچار باید از شاخص ارز تبعیت نمایند بنابرين شايد همين درصد افزايش درنرخ ارز و ساير اقلام مصرفي روزانه؛ مي بايست به نوعي در اعلام تعرفه خدمات پزشكي به جدّمنظورمي شد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.