پنجشنبه، 9 فروردین 1403

وزیر دادگستری : نباید 2تا 3 درصد پزشکان صاحب نفوذ تابلوی این صنف باشند

وزیر دادگستری : نباید 2تا 3 درصد پزشکان صاحب نفوذ تابلوی این صنف باشند
وزیر دادگستری با اشاره به این که اکثر پزشکان ما با دلسوزی و قناعت به مردم خدمت می کنند گفت : مشکل ما در 2 تا 3 درصد پزشکان است که صاحب نفوذ بوده و کل جامعه را سپر خود قرار می دهند .

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در همایش «اخلاق و حقوق حرفه‌ای، قوانین و حقوق پزشکی» با اشاره به این که باید تلاش بیشتری از درون جامعه پزشکی صورت گیرد و اگر حمایتی لازم بود ما به آن ها کمک می کنیم بیان داشت : مشکلات ایجاد شده برای جامعه پزشکی توسط 2 تا 3 درصد پزشکانی صورت می گیرد که صاحب نفوذ بوده و پشتوانه و توانایی زیادی دارند لذا در ظاهر نمایندگی از کل جامعه پزشکی می کنند که نباید به آن ها این اجازه داده شود.

وی افزود : اکثریت نباید اجازه دهند که اقلیت تابلوی آنها شوند و اکثریت نباید به عنوان سپری برای این چند درصد عمل کنند زیرا اقلیت جو را مخدوش کرده و تابلوی صنف پزشک می شوند.

وی ادامه داد : نباید اجازه دهیم قضاوت ها از چند درصد به کل جامعه تسری یابد و اشکالات نباید تکرار شود تا این ذهنیت در مردم ایجاد شود که پزشکان در حق مردم اجحاف می کنند و این بی انصافی است.

پور محمدی با بیان این که  محکوم به نقض مقررات جهانی و ترویج تروریسم و ...بودیم اضافه کرد : اکنون شرایط عوض شده و از سوی جامعه جهانی از آمریکا سوال می کنیم که چرا ناامنی و ترویج تروریست می‌کنی و این را جامعه جهانی از ما می‌پذیرد.

 

وزیر دادگستری با بیان این که این ها دستاورد کمی نیست تصریح کرد : چرا دستاوردهای یک ملت بزرگ را کم می‌بینید؟ در اوج تحریم بودیم و می‌خواستند ما را ورشکست کنند ولی امروز خودشان بزرگترین قرارداد هوایی را اجرایی می‌کنند و در واقع این رد اقدامات گذشته‌شان است. مگر امضای قراردادهای بزرگ غیر از تحریم شکنی است؟

 

وی با اشاره به این که اخلاق مداری نیاز عمومی جامعه است اذعان داشت : پیامبرمان را اسوه اخلاق می دانیم و حضرت حق نیز صحه بر این امر می گذارد اما در عمل با او فاصله داریم چه در حوزه های تخصصی و بخشی وچه در سطح عمومی جامعه و عوارض بد اخلاقی آزارمان می دهد بطوری که امروز 10 میلیون پرونده یونیک در دستگاه قضا تکراری می شود و جای تعجب دارد که چرا تا این حد نقض قوانین داریم .

 

پور محمدی با بیان این که هیچ منصبی خاصیت شغل پزشکی را ندارد اضاقه کرد : روح انسانی در طبابت نهفته است و محبت و دلسوزی از درون طبابت بر می آید و این جامعه حکمت نظری و عملی را در زندگی خود متجلی کرده اند.

 

وی با اشاره به این که باید در مقابل این ویژگی جامعه پزشکی شاکر و قدردان باشیم گفت : اگر انتقادی نسبت به این جامعه داریم باید در فضایی صمیمی و دوستانه مطرح شود آنوقت همه از هم می‌پذیریم،.

وی  گفت: جامعه ما ویژگی‌های ممتازی دارد که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد البته هیچ فرصت و شغلی خاصیت پزشکی را ندارد حتی قضاوت، معلمی، سیاست‌مدار و کاسب بودن هم علیرغم اینکه شغل هستند به درجه پزشکی نمی‌رسند.

وی اذعان داشت :کشور ما از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است و آیا کسی می‌تواند این ادعا را کند که از نظر انسجام سیاسی دچار مشکل هستیم یا در عرصه جهانی کشوری ذلیل و ملت بی شأنی هستیم؟

 

وزیر دادگستری با بیان این که انسجام سیاسی و اجتماعی ما اقتدار ایجاد کرده و این مسئله در عرصه جهانی و دیپلماسی نمودار است تصریح کرد: در عرصه صنعت و فناوری ایران طی 12 سال گذشته از رتبه 34 به رتبه 16 جهان رسیده است که در واقع این مسئله یک رشد کاملاً جهشی و انفجاری است.

 

پور محمدی در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به این که وزیر بهداشت یک تحول بزرگ در نظام سلامت ؛ قیمت گذاری و تعرفه ها ایجاد کرده است ؛ تصریح کرد :  وزیر بهداشت بحث های زیادی در دولت کرد تا وضع زیرمیزی عوض و نرخ ها ی منطقی و معقول پذیرفته شد ، البته با کمبود روبه رو هستیم .

 

وی خاطرنشان کرد : اگر گزارش برسد که نرخ ها رعایت نمی شود باید چاره کرد زیرا در حوزه تخصصی نرخ ها رعایت نمی شود و این منجربه بی اعتمادی و تشدید نگرانی ها می شود که امیدواریم در حوزه اخلاق حرفه ای و رعایت حقوق تلاش بیشتری شود

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.