پنجشنبه، 9 فروردین 1403

جهانگیری: هویت و صلاحیت پزشکان به صورت آنلاین بررسی و ثبت می‌شود

جهانگیری: هویت و صلاحیت پزشکان به صورت آنلاین بررسی و ثبت می‌شود
معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام‌پزشکی کشور با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه آنلاین صدور پروانه مطب پزشکان، هویت و صلاحیت حرفه‌ای پزشکان بررسی و تأیید و ثبت می‌شود، گفت: ۱۰۷ واحد سازمان نظام‌ پزشکی در سراسر کشور می‌توانند پروانه مطب صادر کنند.

به گزارش خبرنگار سازمان نظام پزشکی، دکتر محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام‌پزشکی کشور در مراسم رونمایی از سامانه آنلاین صدور پروانه مطب پزشکان گفت: برای هر پروانه مطبی که صادر می‌شود، سازمان نظام پزشکی به صورت مستقیم و نقدی ۶۰هزار تومان هزینه می‌کند و جامعه پزشکی به صورت غیرمستقیم به غیر از حق عضویت، ۲۲۰هزار تومان پرداخت می‌کند.

۱۰۷واحد سازمان نظام‌ پزشکی در سراسر کشور می‌توانند پروانه مطب صادر کنند، افزود: ۱۰۰سازمان وجود دارد که هنوز نمی‌توانند پروانه مطب صادر کنند، به همین دلیل، اعضا را به سایر شهرستان‌ها می‌فرستند و این در حالی است که با راه‌اندازی این سامانه، تمام ۲۰۷مرکز نظام پزشکی قادر به ثبت و صدور پروانه مطب خواهند شد.

 به گفته جهانگیری با راه‌اندازی این سامانه، اطلاعات به هنگام برای سازمان‌های بیمه‌گر فراهم می‌شود، چرا که هر عقد قراردادی با بیمه نیازمند ارسال پروانه مطب است که هزینه‌های دیگری را دربردارد.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه پروانه‌هایی که تاکنون صادر می‌شد، فقط از سوی سازمان نظام پزشکی‌‌ همان محل بوده است، اذعان داشت: اکنون علاوه بر آن، باید به امضای رئیس کل سازمان نظام پزشکی و رئیس هیأت مدیره استان مربوطه برسد.

 وی تصریح کرد: سامانه آنلاین صدور پروانه مطب علاوه بر اینکه هویت پزشکان را بررسی و تأیید می‌کند، صلاحیت فعالیت آن‌ها را نیز بررسی و چنانچه صلاحیت موردنظر را نداشت، آن را مشخص می‌کند و امضای الکترونیک دیجیتال نیز روی پروانه مطب‌ها انجام خواهد شد.

 

گفتنی است در این مراسم پروانه مطب سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت نیز با امضای رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور و رئیس سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ به امضا رسید و صادر شد.

انتهای خبر / ر

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.