پنجشنبه، 9 فروردین 1403

معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تشریح کرد : آخرین وضعیت بیماری تب کریمه کنگو در کشور / مردم دام را از میادین مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند

معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تشریح کرد :    آخرین وضعیت بیماری تب کریمه کنگو در کشور / مردم دام را از میادین مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند
معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آخرین آمار و وضعیت بیماری تب کریمه کنگو در کشور را اعلام کرد .
دکتر محمود نبوی از مردم خواست هنگام خرید گوشت به مُهر تأیید دامپزشکی روی کشتارها دقت کرده و ۲۴ ساعت گوشت نذری را در یخچال نگهداری کنند.

وی در رابطه با آخرین وضعیت ویروس تب کریمه کنگو در کشور گفت: امسال 15 نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و 4 مورد فوتی در استان های مازندران ، کرمان ، کرمانشاه و خراسان رضوی گزارش شده است.

به گفته دکتر نبوی این آمار با میزان ابتلای افراد در مدت مشابه در سال گذشته تفاوت چندانی نکرده چرا که سال گذشته 39 مورد ابتلا و 6 مورد فوتی داشته‌ایم.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در مورد اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: سالی دو بار در مناطقی که حساس‌تر هستند آغل دام‌ها از طریق سازمان دامپزشکی سمپاشی می‌شوند و همین طور سعی شده است از واردات دام به کشور که عمدتاً از مرزهای شرقی کشور صورت می گیرد جلوگیری شود .

دکتر نبوی در ادامه با بیان اینکه 8 کشتارگاه صنعتی نیز درمحدوده استان سیستان و بلوچستان احداث شده تا انتقال این بیماری کمتر باشد گفت : همچنین به افرادی که در کشتارگاه ها کار می کنند تاکید شده است که با وسایل حفاظتی مثل ماسک ، دستکش و چکمه استفاده کنند و کشتار را به مدت 24 ساعت در یخچال و در دمای 8 تا 4 درجه نگهداری کنند.

وی افزود: البته 6 ساعت نگهداری کشتاردر یخچال کافی است اما طی این 24 ساعت علاوه بر ویروس کریمه کنگو سایر آلودگی‌ها هم از بین می‌رود.

دکتر نبوی با بیان اینکه عامل انتقال بیماری تب کریمه کنگو کنه ها هستند که ویروس آن به مدت 1 تا 2 هفته در بدن دام باقی می ماند به مردم توصیه کرد که از کشتاری که مورد تایید سازمان دامپزشکی می باشد استفاده کنند و یا دام خود را از میادینی که دامپزشکی آنها را تایید می کند تهیه نمایند./

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.