پنجشنبه، 9 فروردین 1403

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در مراسم گرامیداشت روز آزمایشگاهیان :آزمایشگاهها دومین موسسه آسیب دیده از لحاظ اقتصادی هستند /سرکوب تعرفه ای چاره مشکلات نیست

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در مراسم گرامیداشت روز آزمایشگاهیان :آزمایشگاهها دومین موسسه آسیب دیده از لحاظ اقتصادی هستند /سرکوب تعرفه ای چاره مشکلات نیست
زالی در مراسم گرامیداشت روز آزمایشگاهیان با اشاره به اینکه آزمایشگاهها با بحران جدی از نظر اقتصادی مواجه هستند گفت : با وجود تمامی معضلات آزمایشگاهها در بحث کیفیت خدمات پیشتاز بوده و نباید با سرکوب تعرفه ای فشار مضاعفی بر آن ها وارد نمود.

 

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در مراسم گرامیداشت روز آزمایشگاهیان  با اشاره به این که طبق تحقیقات انجام شده دومین موسسه اقتصادی که در حوزه سلامت دچار آسیب جدی شده ،آزمایشگاهها و مراکز رادیولوژی هستند اظهار داشت :  مشکلات اقتصادی آزمایشگاهها متعدد و پیچیده است  ولی با این وجود آزمایشگاههای کشور در بحث کیفیت یکی از گروههای پیشتاز در حوزه سلامت بوده اند .

 

وی با بیان این که آزمایشگاهها نمی توانند کم فروشی کنند افزود : در بحرانی ترین شرایط آزمایشگاهها جوانمردانه برای ارائه خدمات با کیفیت به بیماران ایستاده و نسبت به جان مردم خود را مسئول می دانند.

 

وی با تاکید بر این که این قشر خدوم از اخلاقیات پزشکی برخورداند ادامه داد : آزمایشگاهها با نوسانات قیمتی در تجهیزات و  کیت های آزمایشگاهی مواجه هستند لذا نباید با سرکوب تعرفه ای  رو به جلو حرکت کرد و  فشار مضاعفی بر این موسسات وارد نمود.

 

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان این که آزمایشگاهها با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته اند گفت : k 17 هزارتومانی برای آزمایشگاههای شهرستان ها به 14 هزارتومان کاهش یافت که با انجام این کار دیگر رغبتی برای پرسنل آزمایشگاهها جهت  ارائه خدمات به بیماران باقی نمی ماند.

 

زالی تاکید کرد : از هر نهاد نظارتی که تصور می کند حرف  سازمان نظام پزشکی و انجمن های علمی تخصصی صنفی است ؛دعوت می کنم خودشان به بررسی وضعیت حاکم بر آزمایشگاهها بپردازند و اگر برایشان محرز شد که حرف ما واقعیت ندارد ما تابع آن ها بوده و هر چه را  گفتند ؛ می پذیریم.

***تعطیلی هر آزمایشگاه مساوی با حذف یک خدمت پزشکی است

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که امروز اگر هر موسسه آزمایشگاهی تعطیل شود یک خدمت پزشکی از کشور حذف شده است تصریح کرد : با توجه به بحران اقتصادی حاکم بر آزمایشگاهها اگر حتی یک آزمایشگاه به تعطیلی کشانده شود دسترسی مردم به خدمات پاراکلینیک در یک بخش از کشور آسیب خورده است.

 

وی اذعان داشت : هیات محترم وزیران باید یک کار سرمایه ساز انجام دهد و یکبار برای همیشه با یک شیب منطقی تعرفه های پزشکی رشد کند.

 

وی افزود : اگر دلمان برای مردم می سوزد با سرکوب تعرفه ای به آن ها کمک نکردیم بلکه باید بیمه ها را تقویت کرده تا سهم بیشتری در پرداختها داشته باشند و مردم متحمل هزینه های کمتری شوند .

 

به گفته رئیس کل سازمان نظام پزشکی جامعه آزمایشگاهی کشور باید از بحران خارج شود و برای ا رائه خدمات پیشرفته تر به بیماران تجهیز شوند

 

انتهای پیام/ ر

(استفاده از اخبار با ذکر منبع بلامانع ا ست)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.