جمعه، 31 فروردین 1403

جلسه مشترک نظام پزشکی با رییس سازمان امور مالیاتی

در این جلسه مقرر گردید در کلیه ادارات امور مالیاتی سراسر کشور به منظور رسیدگی کارشناسانه وویژه به پرونده های مالیاتی گروه پزشکی ،ممیز ویژه و اختصاصی درنظر گرفته شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی طی جلسه ای مشترک  بین رییس  سازمان امور مالیاتی و ریاست کل سامان نظام پزشکی مهم ترین مسایل و مشکلات حوزه مربوط به مالیات های جامعه پزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست که در محل سازمان نظام پزشکی و با حضور دکتر علی نوبخت رییس کمیسیون بهداشت مجلس و معاونین هر دو سازمان برگزار شد، نمایندگان بیمارستان های خصوصی و برخی انجمن های پزشکی هم حضور داشتند .

دکتر ایرج فاضل رئیس کل سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اهمیت این دیدار گفتند: در جلسه اختصاصی مدیران سازمان امور مالیاتی کشور و جمعی از اعضا کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی که به میزبانی سازمان نظام پزشکی بود، مصوبات ارزشمندی مورد تفاهم قرار گرفت.

دکتر ایرج فاضل، با اشاره به تلاش این سازمان جهت احقاق حقوق اعضا و برقراری عدالت بیشتر در پرداخت مالیات توسط شاغلین حرف پزشکی، افزودند: پیرو تسری رای دیوان عدالت اداری در خصوص ماده ۱۶۹ قانون مالیات مستقیم به خدمات جامعه پزشکی، جرایم و معوقات مالیات صورت حسابهای فصلی از سال 91 تا کنون مورد بخشودگی قرار گرفت.

وی گفتند: تشکیل کارگروه مشترک میان سازمان نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی کشور و نظایر آن در استانها به منظور بررسی و رفع مشکلات مالیاتی جامعه پزشکی ، همچنین ایجاد معافیت های مالیاتی برای پزشکان جوان و پیشکسوتان عضو سازمان نظام پزشکی، بخشی از مهمترین مصوبات دیگر این جلسه مشترک بود.

فاضل ضمن ابراز خرسندی از این جلسه مشترک که با هدف حمایت منطقی و عادلانه از تلاشگران عرصه پزشکی و سلامت کشور بر پا شده، افزودند: مقرر گردید در کلیه ادارات امور مالیاتی سراسر کشور به منظور رسیدگی کارشناسانه و ویژه به پرونده های مالیاتی شاغلین گروه پزشکی، ممیز اختصاصی و ویژه در نظر گرفته شود.

وی در ادامه افزودند: در راستای ماده ۱۸۶ قانون مالیات مستقیم مبنی بر اخذ استعلام در هنگام صدور یا تمدید پروانه های کار، قرار شد استعلام مالیاتی شاغلین حرف پزشکی و تهیه مفاصاحساب به صورت الکترونیکی و آنلاین انجام شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در پایان از برپایی دوره های آموزشی مدیران مالی بیمارستانها و مراکز پزشکی با همکاری سازمان امور مالیاتی به منظور جلوگیری از ایجاد مشکلات در تدوین اسناد مالیاتی مراکز پزشکی، مطبها و شاغلین حرف پزشکی در آینده نزدیک خبر دادند.

دکترفاضل ضمن قدردانی از دکتر تقوی نژاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی و دکتر نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تفاهمات به عمل آمده در این جلسه مشترک را مهمترین هدف در کاهش مشکلات جامعه پزشکی همگام با قانون برنامه ششم توسعه کشور عنوان کردند و افزودند: در گذشته تصور براین بود که پزشکان از ثروتمند ترین اقشار جامعه اند، ولی امروزه به غیر از معدودی پزشکان موفق و صاحب نام، متاسفانه قشر عظیمی در کسب معاش روزانه خود مشکلات عدیده ای دارند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.