جمعه، 10 فروردین 1403

عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ: تاخیر در اعلام تعرفه ها دزدی و حق کشی علنی است

عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ: تاخیر در اعلام تعرفه ها دزدی و حق کشی علنی است
عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ تاخیر در اعلام تعرفه ها را دزدی و حق کشی علنی عنوان کرد و ابراز داشت: از آن جایی که دولت حریف بیمه ها نمی شود، بار بر دوش خود را اول و بیشتر بر پزشکان و سپس بر مردم تحمیل می کند و متاسفانه با چنین روندی پرداختی از جیب مردم، نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش خواهد یافت و واقعا "تیر خلاص" کلمه زیبایی بود که برای این مهم در نظر گرفته شد.

دکتر محمد مهدی قیامت عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نظام پزشکی، افزایش و تاخیر در اعلام تعرفه را مبحثی کهنه و مزمن عنوان کرد و گفت: متاسفانه با اعلام تعرفه های سال جدید توسط هیات دولت آن هم در دولت تدبیر و امید، از امید آن ناامید و تدبیر آن نیز با تاخیر سه ماهه در اعلام تعرفه ها، زیر سوال رفت.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه پاسخگوی این تاخیر کیست و آیا تعرفه تمام صنوف نیز با چنین تاخیری اعلام می شود، اظهار داشت: چگونه است که در ابتدای هر سال درصد دیه مسئولیت حرفه ای پزشکان افزایش یافته، اعلام شده و فوری اجرا می شود اما تعرفه پزشکان با سه ماه تاخیر و افزایش 10 درصدی که به گفته دکتر زالی "تیر خلاص به اقتصاد درمان است" آن هم با کش و قوس های فراوان اعلام می شود؟

قیامت خاطرنشان کرد: آیا بیمارستان ها با افزایش 10 درصدی تعرفه ها می توانند به کار خود ادامه دهند؟ در حال حاضر اکثر بیمارستان ها با وام های کلان می چرخند و این در حالی است که با افزایش 14 درصدی حقوق پرسنل، بیمارستانی که تا پیش از این نزدیک دو میلیارد تومان حقوق ماهانه پرسنل خود را پرداخت می کرد، یکباره با چنین افزایشی، با همان بسته پرداختی به پرسنل و با همان ظرفیت، پرداختی اش به سه میلیارد افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه برخی از بیمارستانها با تعرفه های سال گذشته نه تنها سود نداده اند بلکه به خاطر افزایش هزینه ها متضرر نیز شده اند، افزود: برای اعتبار بخشی در بخش خصوصی باید برخی تجهیزات را خرید و یا به روز کرد، به طور مثال برای تهیه  یک زباله سوز شاید چند صد میلیون هزینه به بیمارستان تحمیل شود که این مهم در بیمارستان های دولتی وجود ندارد و این نمونه ها مشتی از خروار است.

قیامت با ارائه پیشنهادی مبنی براینکه بهتر است حداقل به اندازه افزایش دستمزد و حقوق و یا به میزان افزایش درصد تعرفه بیمه مسئولیت حرفه ای و دیه، تعرفه پزشکان نیز افزایش یابد، تصریح کرد: متاسفانه بیش از سه ماه از اعلام تعرفه پزشکان می گذرد اما همچنان کار خود را به نحو احسن انجام می دهند.

 

* از نجابت، همکاری و احساس مسئولیت پزشکان سوء استفاده می شود

وی با ابراز تاسف از اینکه از نجابت، همکاری و احساس مسئولیت پزشکان سوء استفاده می شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اکثر بیمه های تکمیلی به بیمارستان های خصوصی چون خاتم الانبیا و گروه بیمارستان های محب، مبالغ کلانی بدهی دارند که اگر سود بانکی معمولی آن را در ماه محاسبه کنید، بیمارستان ها به شدت متضرر می شوند.

عضو هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ ادامه داد: متاسفانه طلب برخی از بیمارستان ها از بیمه ها نزدیک 9 ماه و در برخی موارد هنوز تسویه سال 93 و 94 آن ها انجام نشده است و این مهم موجب خواهد شد بیمارستان ها برای کاهش هزینه های خود تجهیزات خود را به روز نکرده و از تجهیزات از رده خارج و یا اجناس چینی و ارزان استفاده کنند که ضرر اولیه آن را بیمار متحمل می شود. 

وی با گلایه از اینکه چندین ماه است که لابی ها برای افزایش صحیح تعرفه ها انجام می شود و اگر گوش شنوایی بود تاکنون این مهم انجام شده بود، اظهار داشت: شنیده ها حاکی از آن است که حتی بیمه ها با توجه به فشاری که بر دوششان بود، درصد های بالاتر را پذیرفته بودند اما متاسفانه کارشناسی های دولت در جهت رکود مطلق است و به همین علت است که وضعیت کشور از نظر اقتصادی هر روز بد تر می شود.

قیامت افزایش این چنینی تعرفه ها را ناسپاسی در حق جامعه پزشکی دانست و گفت: این کارها در حالی انجام می شود که جامعه پزشکی همیشه همراهی خود را به خصوص در مواقع بحران و به عنوان خط مقدم اثبات کرده و این کارها تنها به تحریک این جامعه خدوم منجر می شود.

انتهای پیام/ع                                 

(استفاده از اخبار با ذکر منبع الزامی است)

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.