جمعه، 10 فروردین 1403

ناله های گروههای نسخه نویس آهسته به فریاد تبدیل می شود

ناله های گروههای نسخه نویس آهسته به فریاد تبدیل می شود
رییس جامعه متخصصین داخلی ایران، با اشاره به این که تعرفه های سال 98 غیرکارشناسی است ، گفت: در تعرفه گذاری خدمات پزشکی، گروههای نسخه نویس در نظر گرفته نشده اند و کم کم ناله آنها به فریاد تبدیل می شود.
 

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر ایرج خسرونیا رییس جامعه متخصصین داخلی ایران با بیان این که یکسری از پزشکان صرفا از طریق نسخه نویسی درآمد دارند ، اظهار کرد: کسانی که تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی را تعیین می کنند، کارشناس نبوده و عده معدودی از پزشکان را که درآمد بالایی دارند مبنای تعیین تعرفه برای کل جامعه پزشکی در نظر می گیرند.

وی با اشاره به این که تنها 5 درصد جامعه پزشکی از درآمد خوبی برخوردارند ، افزود: پزشکان عمومی ، داخلی ، اطفال و سایر رشته هایی که خدمات سرپایی ارائه می دهند تنها منبع درآمدشان تعرفه است در حالی که هزینه های جانبی از جمله اجاره مطب، حقوق پرسنل  و مالیات مطابق با تورم موجود در جامعه افزایش داشته است.

وی ادامه داد: کسانی که تعرفه های پزشکی را تعیین می کنند خود را به ناشنوایی زده اند و بهتر است قبل از این که ناله های گروههای نسخه نویس به فریاد تبدیل شود پای صحبت های آنها نشسته و فکری به حال تعرفه های غیرواقعی کنند.

خسرونیا تصریح کرد : بهتر است در تعیین تعرفه ها از نظرات کارشناسی انجمن های مربوطه استفاده شود و اگر نمی خواهند این کار را انجام دهند مطابق با تورم موجود در جامعه تعرفه ها را اعلام کنند.

رییس جامعه متخصصین داخلی ایران، با اشاره به این که کسی به حرفهای گروههای نسخه نویس گوش نمی دهد ، خاطرنشان کرد: گروه نسخه‌نویس جامعه پزشکی کم‌درآمدترین و از سویی موثرترین گروه در کاهش هزینه‌های سطوح بعدی است و افزایش ناچیز تعرفه های این گروه موجب بروز نارضایتی و اعتراضات بسیاری شده است که تبعات بی‌توجهی به ارزش‌گذاری واقعی تعرفه‌های ویزیت سرپایی، سبب افت کیفی خدمات شده یا می تواند تعطیلی مراکز مختلف را در پی داشته باشد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.