جمعه، 10 فروردین 1403

چوب تکفیر بر سر منتقدان نظام سلامت

چوب تکفیر بر سر منتقدان نظام سلامت
رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی گفت : اگر کسی طرح تحول را نقد و به وزیر بهداشت انتقاد کرد نباید گفت که مردم راضی هستند؛ پس شما چه می گویید ؟

دکتر عباس آقازاده مسرور رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی با اشاره به این که بزرگترین اقدام اجتماعی دولت تدبیر و امید در کشور طرح تحول سلامت بود؛ اظهار کرد : بعد ازگذشت  دوسال از اجرای طرح تحول نظام سلامت ؛ در جلسات و سمینار های مختلف نقد جنبه هایی از این طرح آغاز شد و این که مردم از کاهش هزینه های درمان راضی هستند یک واقعیت بدون تردید بوده و شکی در آن نیست.

وی با بیان این که رضایت مردم از طرح تحول سلامت باعث افتخاربوده  و غیر قابل انکار است ؛ افزود : مشکل از جایی آغاز می شود که ما خودمان با ابزاری که نقدش می کردیم دیگران را بکوبیم .

وی ادامه داد : باید برای انجام هر کاری متد لازم و بهترین راه را انتخاب کنیم و سرکوب نقد و بستن راه انتقاد با ابزار پوپولیسم کاری سخیف بوده که خطر امروز نظام سلامت محسوب می شود .

آقازاده مسرور با تاکید بر اینکه مردم از کاهش هزینه های درمان راضی اند؛ گفت :  این استنباط که گفته شود هر کاری در این جهت انجام شده ؛ کاملا درست بوده ؛ غلط است و این پدیده که اگر مشتری راضی بود به معنای آن است که روش در پیش گرفته شده هیچ نقصی ندارد ؛ کاملا اشتباه است.

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ادامه داد : اگر دفاع کردیم از این که باید در عرصه سلامت بودجه بیشتری صرف شود امروز هشدار می دهیم که این خرج کرد بیشتر نباید عاملی برای جلوگیری از اظهار نظرها باشد .

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی  با بیان این که دولت آینده بایددر عرصه بهداشت و درمان وزیری را انتخاب کند که بیشترین انطباق را با قانون برنامه ششم توسعه داشته باشد ؛ اظهار کرد : وزیر بهداشت که در راس وزارتخانه قرار می گیرد باید در راه ایجاد ساختارهای اساسی قانون برنامه ششم در عرصه سلامت مانند نظام ارجاع و پزشک خانواده و کاستن از هزینه های غیر ضروری دارو و تجهیزات و حتی کاستن از هزینه های غیرضروری  مراجعات مردم به بیمارستان های خصوصی حمایت کند .

وی بیان کرد : برخی از همکاران در دفاع از وزارت بهداشت و درمان به این ابزار متوسل می شوند که چون هزینه های مردم کاسته شده کسی نباید انتقادی از طرح تحول داشته باشد در حالی که این طرح نیازمند اصلاحات است و یکی از راههای کاهش هزینه از جیب بیماران کاهش پرداختها به پزشکان بوده است .

آقازاده مسرورخاطرنشان کرد : هنوز بسیاری از پزشکان معوقات خود را از طرح تحول دریافت نکرده اند و با وجود این که به طرح تحول انتقاد داشتند اما از انتخاب ریاست جمهوری حمایت کردند تا کشور به یک نتیجه کلی برسد.

 

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی عنوان کرد : در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری از واژه عوام گرایی و پوپولیسم به کرات استفاده شد ؛ بدان معنا که مفاهیم عامیانه شود و با  این سیستم خدمات بزرگ جلوه داده  شده و با برجسته سازی نقاط ضعف و مشکلات پوشانده شود.

وی یاد آور شد : در حال حاضر به عنوان تشکر از جامعه پزشکی که 90 درصد آنان مدافع دولت تدبیر و امید در انتخابات بودند و علیرغم این که به طرح تحول انتقاد داشتند اما در انتخابات  شرکت کرده و از رئیس جمهور دولت تدبیر و امید حمایت کردند تا کشور به یک نتیجه کلی برسد.

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.