جمعه، 10 فروردین 1403

دبير اجرايي پنجاه و پنجمين كنگره انجمن دندانپزشكی ایران: بخش دندانپزشكي از خدمات بيمه‌اي محروم است/پرداخت 90 درصد تعرفه ها توسط بیماران

دبير اجرايي پنجاه و پنجمين كنگره انجمن دندانپزشكی ایران: بخش دندانپزشكي از خدمات بيمه‌اي محروم است/پرداخت 90 درصد تعرفه ها توسط بیماران
دبير اجرايي پنجاه و پنجمين كنگره انجمن دندانپزشکی ایران گفت: پوشش‌هاي بيمه‌اي در بخش دندانپزشكي وجود ندارد و 90 درصد تعرفه را بيماران پرداخت مي‌كنند.

به گزارش روابط عمومی نظام پزشکی، دكتر بهزاد فرخزاد با بيان اين مطلب اظهار داشت: روند افزايش بيماري‌ها و كسري بودجه در بخش بيمه، شركت‌هاي بيمه‌گر را به سمتي سوق داده است كه بيماري‌هاي حاد را در اولويت پوشش خود قرار دهند و به اين ترتيب، بخش دندانپزشكي از خدمات بيمه‌اي محروم بوده و جزء اولويت‌ها قرار نگرفته است.

وي با تاكيد بر اينكه دریافتی بيمه‌ها بايد طوري برنامه‌ريزي شود كه خدمات دندانپزشكي در اولويت قرار گیرد، افزود: البته در بيشتر كشورهاي دنيا نظام‌هاي بيمه‌اي در مسير پيشگيري از بروز بيماري‌هاي دندان حركت كرده‌اند. خوشبختانه وزارت بهداشت طرح پيشگيري را براي كودكان 6 تا 12 ساله در نظر گرفته كه اين طرح بايد كودكان در سنين پايين‌تر را هم تحت پوشش قرار دهد تا هزينه‌هاي دندانپزشكي در سنين بالا كاهش پيدا مي‌كند.

دكتر فرخزاد ادامه داد: اگر در زمينه افزايش سلامت عمومي جامعه نگرشي مبتني بر پيشگيري داشته باشيم، در 10 سال آينده نتايج مثبتي را شاهد خواهيم بود.

دبير اجرايي پنجاه و پنجمين كنگره دندانپزشكان در ادامه با بيان اينكه تا وقتي كه تعرفه‌ها واقعي نباشند، ارتباط بيمه‌ها با دندانپزشكان تحت اجبار است؛ افزود: تا وقتي كه بيمه‌ها پول مشخصي را برابر با واقعيت پرداخت نكنند و پزشك هم موظف نباشد كه در همين چارچوب كار كند، بيمه، پزشك و بيمار متضرر خواهند شد. متاسفانه چرخه نظام بيمه‌اي ما معيوب است و مسوولان به اين موضوع نگاه كوتاه مدت دارند.

وي ادامه داد: بيمه‌ها بايد در درازمدت در جهت نظارت دقيق، اصلاح پروسه درمان و پرداخت هزينه‌هاي واقعي گام بردارند تا بيمه شده خدمات مطلوب دريافت كند و به تبع آن، سطح سلامت اجتماع افزايش يابد. اجتماع سالم به طور طبيعي هزينه‌هاي درماني را كاهش مي‌دهد و در اين زنجيره، پزشك به افزايش سطح سلامت كمك مي‌كند و در آينده اين نظام به سوددهي مي‌رسد.

فرخزاد گفت: در روند كنوني چون نگاه‌ها به سمت نظام دريافتي و پرداختي است، نوعي اجبار حاكم است و  همه زير سايه اجبار كار مي‌كنند. به همين دليل نتيجه مطلوب به دست نخواهد آمد و نتيجه درمان با سيستم اجباري، مطلوب نخواهد بود.

انتهای پیام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.