پنجشنبه، 9 فروردین 1403

وزیر رفاه: پاشیدن پول، مشکل سلامت را حل نمی کند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز با مسائلی چون تغذیه، فقر، سبک زندگی، آسیب‌های محیط کار و دیگر موضوعات مواجه هستیم که همه اینها امری اجتماعی و موثر بر حوزه سلامت هستند. به همین منظور باید مفهوم اجتماعی شدن حوزه سلامت بیشتر مورد تاکید رسانه‌های این حوزه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، علی ربیعی که در بزرگداشت دکتر ملک افضلی سخن می گفت، افزود: بیش از 70 درصد پیامدهای نظام سلامت خارج از نظام سلامت و به تعبیری خارج از حوزه درمان است.

وی تصریح کرد: برخی از بیماریها با مسایل اجتماعی گره خورده است و بسیاری از حوزه‌ها وجود دارند که با حوزه سلامت مرتبط هستند که باید با رویکرد اجتماعی برای آنها نیز چاره جویی کرد.

وزیر با توضیح اینکه بسیاری از واقعیت‌های اجتماعی وجود دارند که باید برای آنها در جامعه برنامه داشته باشیم، ابراز داشت: بطور مثال برای فقر غذایی با برنامه عمل کردیم. همچنین در زمینه فقر آموزش نیز امسال برنامه‌های خود را  برای اینکه هیچ کودکی از تحصیل بازنماند معطوف کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: امروز بحث پزشکی اجتماعی و جامعه شناسی سلامت اهمیت دارد. در طرح تحول سلامت هم که از آرزوهای امام راحل و مقام معظم رهبری بود امروز بیش از 7 میلیون نفر از فقرا، حاشیه نشینان شهر ها و افراد خاموش جامعه توانسته‌اند دفترچه بیمه دریافت کنند.

ربیعی با تاکید بر اینکه با پاشیدن پول مشکل سلامت حل نمی‌شود، گفت: اگر می‌خواهیم طرح تحول سلامت موفق شود، باید مسئله اجتماعی شدن سلامت و مسئله فرهنگ، رفتار و تغییر در سبک زندگی و خود مراقبتی را به عنوان یک مولفه بنیادین در حوزه فرهنگ سلامت را هم مورد توجه قرار دهیم.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.