پنجشنبه، 9 فروردین 1403

کثرت گرایی در انتخابات نظام پزشکی منتخبان را قوی تر می کند

کثرت گرایی در انتخابات نظام پزشکی منتخبان را قوی تر می کند
رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران باتاکید بر حضور آحاد جامعه پزشکی درهفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی ، گفت : کثرت گرایی در انتخابات سبب عملکرد قوی تر منتخبان برای انجام امور می شود.

غلامعلی عکاشه رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران در گفت و گو با خبرنگار نظام پزشکی با اشاره به این که تحقق خواسته های همه مردم از جمله جامعه پزشکی از طریق مشارکت جمعی و حضور در انتخابات میسر می شود ، بیان کرد : افراد علاوه بر حضور در انتخابات باید مسئولیت پذیر بوده و در حد توان خود به پیشبرد راهبردها و اهداف منتخبان خود کمک کنند.

وی با اشاره به این که صرفا رای دادن چاره حل مشکلات نیست ، افزود : آحاد جامعه پزشکی علاوه بر حضور در انتخابات پیش رو باید نسبت به رای و مطالبات خود بی اعتنا نبوده و در اجرای قوانین و عمل به برنامه های ارائه شده کوشا باشند.

وی احترام و عمل به قوانین را یک ضرورت انکارناپذیر عنوان کردو ادامه داد : رای دادن و حضور در انتخابات صرفا به معنای انتخاب یک فرد اصلح نیست بلکه پذیرفتن اهداف و برنامه های منتخبان برای پیشبرد اهداف سازمان نظام پزشکی در جهت احقاق حقوق مردم و پزشکان است .

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران با تاکید بر این که کثرت گرایی در انتخابات موجب می شود تا سازمان نظام پزشکی از یک پشتوانه قوی برای اجرای قوانین کاری خود برخوردار باشد تصریح کرد : وقتی شاهد افزایش حضور جامعه پزشکی برای انتخابات پیش رو باشیم این امر نشان می دهد که سازمان نظام پزشکی به معنای واقعی خود نماینده قشر پزشک است که از پشتوانه قوی برای انجام کارهای اجرایی خود برخوردار است.

عکاشه به تغییر برخی از قوانین سازمان نظام پزشکی  اشاره کرد و گفت : سازمان نظام پزشکی  در ارتباط با وزارت بهداشت و سایر ارگان های مرتبط با سلامت از قوانین سالمی برخوردار نیست و باید در جهت تغییر و اصلاح این قوانین گام های اساسی برداشته شود.

وی بااشاره به این که سازمان نظام پزشکی به عنوان یک NGO خواهان پشتیبانی و حمایت دولت است نه دخالت آن در امور مرتبط به این سازمان ، بیان کرد : این سازمان تنها مرجع رسیدگی به تخلفات پزشکان و  حق و حقوقی است که از بیماران ضایع می شود ، بنا بر این باید مسائل در درون خود این صنف حل و فصل شود.

 رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران با تاکید بر این که اگر مردم از عملکرد جامعه پزشکی راضی باشند شان و منزلت پزشکان بالا می رود ، اظهار کرد : پزشکان هم بخشی از این مردم هستند که مطالبات و حق و حقوقی دارند اما قبل از دفاع از حقوق آنان باید به فکر استفاده از اهرم رضایت مردم در جهت تقویت سازمان نظام پزشکی و تصفیه جامعه پزشکی از برخی پزشک نماها بود.

عکاشه با اشاره به این که ممکن است برخی از پزشکان به قوانین و مسائل موجود در این حرفه آشنایی چندانی نداشته باشند ، یاد آور شد : برای حفظ اقتدار و استقلال نظام پزشکی باید آحاد جامعه پزشکی مسئولیت رای خود را پذیرفته و تابع قوانین وضع شده باشند هر چند که به میل آنها نباشد زیرا احترام به قانون و عمل به آن نشان از متعهد بودن و مسئولیت پذیری پزشکان در هر شرایطی دارد .

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.