جمعه، 10 فروردین 1403

نایب رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران: تخصص داخلی حلقه مفقود شده درمان و نظام ارجاع در کشور

نایب رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران: تخصص داخلی حلقه مفقود شده درمان و نظام ارجاع در کشور
در آستانه برگزاری بیست و هفتمین کنگره سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران عنوان شد: تخصص داخلی حلقه مفقوده مسیر درمان و نظام ارجاع در کشور است.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی، نایب رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: بی توجهی مسئولان نسبت به کوریکولوم آموزشی دستیاران تخصصی طب داخلی و شرح وظایف و توانمندیهایی که در طول دوران تحصیل آموخته اند، موجب شده است درصد قابل توجهی از بیماران به جای مراجعه به متخصص داخلی، اغلب پس از ویزیت پزشک عمومی به سراغ فوق تخصص روند.

دکتر مصطفی انوری نایب رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به اینکه آندوسکوپی و کولونوسکوپی، اکو کاردیوگرافی، نوار قلب، اسپیرومتری و... در دوران تحصیل هر متخصص داخلی، بخش مهمی از آموزش را شامل می شود، افزود: متاسفانه بعد از فارغ التحصیلی امکان بهره بردن از این اموزش ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر تکلیف نظام ارجاع مشخص گردد، پزشک عمومی حق ندارد بیمار را برای پیگیری بعدی به فوق تخصص ارجاع داده و بیمار نیز نباید بدون رعایت سلسله مراتب اجازه مراجعه مستقیم به پزشک فوق تخصص داشته باشد و این سوء مدیریت و بی توجهی به حلقه مفقوده تخصص داخلی، موجب افزایش هزینه های درمان مردم و نظام سلامت می شود.

انتهای پیام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.