پنجشنبه، 30 فروردین 1403

نماینده سازمان نظام پزشکی در کمیسیون اعتراضات: خدمت گروه پزشکی در قیاس با کار اصناف نیست

نماینده سازمان نظام پزشکی در کمیسیون های اعتراضات گفت: تفاهم نامه امور مالیاتی در سال 63 میان اصناف با وزارت دارایی امضا شد، آن زمان تلاش بسیاری صورت گرفت تا بتوانیم برای پزشکان و دندان پزشکان امتیازاتی را قائل شویم چرا که خدمت گروه پزشکی در قیاس با کار اصناف نیست.

به گزارش خبرنگار نظام پزشکی، فلاح نماینده سازمان نظام پزشکی در کمیسیون اعتراضات، در نشست هم اندیشی تخصصی دندان پزشکان با رئیس کل نظام پزشکی با بیان اینکه این اواخر دارایی درصدد تغییر برخی از موارد تفاهم نامه امور مالیاتی با نظام پزشکی است، اظهار داشت: برای سال 93 تفاهماتی صورت گرفت اما متاسفانه شکایت یکی از همکاران به دیوان عدالت اداری علی رغم تفاهم نامه های فراوان نظام پزشکی با سازمان امور مالیاتی، مانع از اجرای آن شد.

وی با گلایه از اینکه سازمان امور مالیاتی با توجه به شرایط موجود سخت گیری های بسیاری را اعمال و مالیاتها را چندین برابر در نظر می گیرد، افزود: البته بنده در کمیسیون های مربوط با موهبت برخی دوستان تا حدی مالیات ها را تعدیل کردم به طوری که در ماه گذشته 370 میلیون تومان کاهش مالیات را پیش رو داشتیم.

فلاح با بیان اینکه اردیبهشت هر سال جلسه ضرایب مالیاتی در وزارت دارایی تشکیل می شود، ابراز داشت: خوشبختانه در سال گذشه توانستیم برای عمومی ها 2درصد و بیمارستان های درجه یک، 1درصد کاهش داشته باشیم و باقی را بدون افزایش از ما قبول کردند.

به گفته وی زمانی که تفاهمی صورت می گیرد، ضریب مالیاتی مطرح نیست، حوزه های مالیاتی رقم کلی فروش روزانه را برای اصناف و درآمد روزانه، هفتگی و سالانه را برای پزشکان در نظر گرفته و اعمال ضریب می کنند.

نماینده سازمان نظام پزشکی در کمیسیون های اعتراضات ادامه داد: در حال حاضر سازمان امور مالیاتی در صدد مشخص کردن درآمد واقعی پزشکان و دندان پزشکان است تا بر اساس آن مالیات تعیین کند، دراین خصوص همکاران باید به درستی عمل کرده تا بهانه ای دست همکاران سازمان امور مالیاتی ندهند.    

وی با تاکید بر اینکه هنوز ابزار کافی کنترل حساب های گروه پزشکی از طریق سازمان امور مالیاتی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: توصیه می شود پزشکان و دندان پزشکان بر اساس واقعیات دفاتر مالیاتی را تنظیم و به حوزه های مالیاتی تقدیم کنند.

انتهای پیام/ع

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.