پنجشنبه، 30 فروردین 1403

رییس انجمن ارتوپدی ایران : نیازمند توجه بیشتر حاکمیت به امور توانبخشی بیماران هستیم

رییس انجمن ارتوپدی ایران :  نیازمند توجه بیشتر حاکمیت به امور توانبخشی بیماران هستیم

عکاشه با اشاره به این که معلولیت ممکن است مادرزادی ، ناشی از حوادث ، بیماری های عفونی یا اکتسابی عصبی باشد ؛ گفت : تمام این موارد نیاز به توانبخشی دارد که اگر اعمال جراحی با موفقیت انجام شود، 50 درصد نتایج عمل و درمان به امور توانبخشی پس از عمل باز می گردد.

غلامعلی عکاشه رییس ا نجمن ارتوپدی ایران در گفت و گو با خبرنگار سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که اصولا توانبخشی مجموعه ای از عملیاتی است که بر روی بیماران ناتوان روانی یا جسمی دچار افت کاری و حرکات طبیعی بدن انجام می شود ، اظهار داشت : این بیماران نیاز به توانبخشی دارند و اگر از نظر ضریب درمانی در حوزه ارتوپدی یک تقسیم بندی واقعی و علمی انجام دهیم بطور حتم 50 درصد نتایج حاصل از عمل و درمان به توانبخشی فیزیوتراپی ، کار درمانی و پرستاری بعداز عمل بستگی دارد.

وی با بیان این که اگر نظام مراقبتی پس از عمل مطلوب نباشد تمام کارهای درمانی و اعمال جراحی بی اثر است ، افزود : توانبخشی نقش مهم و بالایی در بهبود روند درمان معلولان دارد و لازم است تا حاکمیت و وزارت بهداشت توجه بیشتری به این مقوله نشان دهند..

وی ادامه داد : باید منابع مالی مناسبی برای توانبخشی بیماران نیازمند از سوی متولیان امر در نظر گرفته شود تا بدلیل فشارهای مالی، بیماران از ادامه درمان خود داری نکنند.

رییس انجمن ارتوپدی ایران یکی از معضلات بیماران ناتوان جسمی را عدم پوشش کافی بیمه های درمانی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت : عملکرد ضعیف بیمه ها و پوشش ناکافی خدمات توانبخشی اغلب بیماران را از ادامه درمان منصرف می کند که ا ین امر سبب کاهش سطح سلامت روحی و جسمی افراد جامعه می شود .

وی تصریح کرد : بیمه ها باید پوشش بیشتر و بهتری از خدمات توانبخشی داشته باشند زیرا  اعمال ارتوپدی ، تیم درمانی است و پزشک به تنهایی در بهبود روند درمان بیمار نقش ندارد بلکه جراح و  سرویس های بعد از عمل جراحی مانند کار درمانی ، فیزیوتراپی ، پرستاری و سایر عوامل باید با همکاری هم توانبخشی را به بیمار ارائه دهند .                             

انتهای پیام / ر

(استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است)

 

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.